1ESO Ens visita Jordi Albert Monroig

Divendres 23 de novembre, els alumnes de l’optativa de Fem de periodistes vam tenir la sort de rebre la visita de Jordi Albert Monroig, pare d’una alumna de la classe. En Jordi Albert va estudiar Ciències de la Comunicació i Màrqueting i ha treballat tant de periodista com de director de màrqueting. Ens va explicar moltes coses i molt interessants… Aquí en teniu un tastet.

Treballa en una empresa que ven i compra vins, caves i licors molt cars. Els seus clients són personatges famosos i milionaris, com per exemple futbolistes. Una ampolla de cava pot arribar a valer 20.000 euros. Li vam preguntar què diferència una ampolla amb aquest preu d’una altra de més barata, i ens va fer reflexionar dient que tot té el preu que li vulguem donar. I que, a vegades, més que una qüestió de gust el que importa és el prestigi i les aparences.

Vam saber que hi ha un rànquing de puntuació dels vins i caves, que va del 0 al 100 (com el de les estrelles Michelin per als restaurants). Aquesta puntuació la dona un expert en vins i caves d’Estats Units, que publica una revista en què no accepta publicitat. Aquest expert té molt de prestigi perquè, com que no accepta publicitat en la seva revista, ni accepta regals dels productors de vins ni caves, tot el que publica és fruit de la seva experiència, i mai dona una bona puntuació a un vi perquè aquesta marca posi publicitat a la seva revista.

En el món del periodisme ha treballat a Mèxic i a Estats Unitats, com a càmera de televisió. També ha treballat a la Veu de l’Anoia.

Moltes gràcies, Jordi, per l’estona compartida! Hem après moltes coses!

Ramon Altarriba, Laia Arjona, Wissal Benachour, Juan Espinar, Sira Farnós, Mirta Farrés, Andy León, Rita Marzak, Laia Monroig, Lahcen Ouada, Mounia Sellak, Andrada Stan, Antonio Vila i Lara Villamurt. Alumnes de l’optativa Fem de periodistes (INS Joan Mercader).