La conservació preventiva en el món de l’art

El passat 21 de gener, els alumnes de 2n de BTX, que fem l’assignatura d’Història de l’Art, vam tenir entre nosaltres el Guillem Molons, exalumne del nostre centre, que va venir a fer-nos una xerrada sobre el seu treball com a conservador d’obres d’art.

El Guillem ens va explicar quins estudis havia fet i com va arribar a desenvolupar el seu treball de conservador d’obres. Va insistir sobre com n’és d’important la conservació preventiva dels objectes arqueològics i ens va posar exemples concrets sobre les tasques que està duent a terme en l’actualitat. Sobretot va ressaltar que és més important prevenir el deteriorament de les obres pel seu trasllat o manteniment que la restauració posterior.

Per acabar de concloure el tema, ens va mostrar uns exercicis pràctics amb els quals vam acabar de veure més clar el que és la conservació preventiva.

Definitivament, una xerrada molt dinàmica i molt interessant.

Núria Martínez