La Ciència en primera persona

Del 10 al 19 de novembre es celebra a Catalunya la 22a Setmana de la Ciència, iniciativa coordinada per la  Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Dintre d’aquesta setmana, el proper dimecres dia 15, es planifica el “Dia de la Ciència a les Escoles (La Ciència en primera persona)“, on més de 100 investigadors realitzaran conferències divulgatives de forma simultània a centres d’educació secundària d’arreu Catalunya.

Els objectius bàsics de la jornada son:

• Fomentar l’esperit científic entre l’alumnat.
  • Saber, en primera persona, com treballen els científics.
  • Distingir entre el que és la ciència i les creences o tradicions.

Aquest dia l’alumnat de 3r d’ESO participarà a la xerrada: “Nanobiotecnologia: la microscòpia de força atòmica com a eina per a veure i tocar macromolècules biològiques i les seves aplicacions mediques.” a càrrec del Sr. Jordi Borrell Hernández professor Titular (Catedràtic Acreditat) i Director de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat de Barcelona (IN2UB).

L’alumnat ha desenvolupat un treball previ on el professorat ha preparat, conjuntament amb els alumnes, la trobada amb el científic basant-se en la metodologia de “pluja d’idees” sobre com es treballa en el món de la ciència.

Amb posterioritat s’aprofitarà la conferència-xerrada per intentar arribar a conclusions i ampliar coneixements, en revisar algunes creences prèvies de l’alumnat sobre el treball científic.

Desitjem que la jornada sigui molt profitosa per l’alumnat.

Més informació sobre la 22ª Setmana de la Ciència