I després de l’ESO… què?

Els alumnes de quart d’ ESO afoto1niran els dies 25 de febrer(QA), 3 de març(QB i QD) i 7 de març (QC i AO) a Barcelona Activa. L’objectiu és que coneguin l’espai i puguin començar a orientar-se sobre el que voldran fer i estudiar en un futur proper. Barcelona Activa proporciona materials didàctics per a l’alumnat i el professorat per a realitzar sessions d’orientació.

Sobretot el Projecte de Vida Professional és una eina de suport a l’orientació acadèmica i professional al servei de l’alumnat i professorat dels centres públics, concertats i privats de la ciutat de Barcelona; s’adreça, per tant, a les diferents etapes educatives obligatòries i postobligatòries.

En el Monogràfic “Interessos professionals”, el projecte que hem treballat els de quart en aquest espai, serveix per guiar-nos sobre diferents itineraris d’estudis i  com aconseguir el títol de la carrera que vulguis. Fins i tot si no ho saps ells et poden donar un cop de mà per saber quina estudis vols fer. Per això ens fan fer un test general per conèixer els nostres interessos professionals, que ens orientarà una mica. De totes maneres, encara que et surti alguna cosa que no t’agrada no significa que hagis de fer allò. També pots trobar informació sobre qualsevol carrera: científica, humanitària, industrial…

A les tutories, al llarg dels mesos de març i abril seguirem treballant aquest tema.

Laura QD i Anna QA