Taller de mecànica i manteniment de la BTT

Avui dimecres 2 de març l’alumnat de l’optativa Activitats físiques al medi natural de 3r d’ESO, ha rebut la visita de Rasa Kuizinate i Paco Espuny.

Rasa és exalumna del centre (l’any 2017 va acabar l’ESO) i Paco és exciclista amateur ebrenc de primer nivell. Actualment treballen a l’empresa Fàbregues que entre altres coses es dedica a la venda i reparació de bicicletes.

L’activitat teòrica pràctica ha versat sobre els aspectes fonamentals de la mecànica de la bicicleta i del manteniment de la bicicleta: des de qüestions bàsiques com l’alçada òptima del selló, la pressió dels neumàtics, etc., a altres més complexos com ajustar el canvi o els frens.

També ha servit perquè explicaren la seua experiència al cicle de grau mitjà d’activitats físiques i les opcions professionals que ofereix.

L’optativa d’Activitats físiques al medi natural presenta tres blocs. El segon es dedica a la BTT, i es treballa aspectes bàsics de la mecànica i el manteniment de la BTT, la seguretat vial a l’entorn urbà i les habilitats en la conducció (progressant des de terrenys plans a la conducció per camins i descensos per trialeres). El bloc finalitzarà amb dues sortides: una a la zona de la Font Nova i una altra pel Coll de l’Alba.

Des de l’Institut Cristòfol Despuig volem agrair a l’empresa Fàbregues la seua col·laboració desinteressada, i especialment als dos treballadors que avui han vingut al centre.