II Olimpíada de Filosofia a Tortosa

Dijous 4 d’abril un grup d’alumnes de 1r de batxillerat del nostre institut va participar en la II Olimpíada de Filosofia que es va celebrar a Tortosa, a l’Institut Dertosa. Enguany el tema va estar dedicat a la epistemologia, la ètica i la política, una problemàtica que avui dia s’exemplifica amb les ‘fake news’.

La olimpíada va començar amb la presentació per part de l’alcaldessa de Tortosa i la delegada territorial d’Ensenyament; ambdues van remarcar la importància del pensament filosòfic i crític en l’època en la qual estem vivint.

Després vam escoltar una conferència d’Eugeni Casanova, que ens va il·lustrar de manera pràctica la problemàtica de les ‘fake news’ a la premsa, el tema de la veritat, de la justícia i del bé comú.

En acabat vam anar al Centre Cívic de Ferreries on l’equip de 1r de batxillerat Científic i Tecnològic i l’equip de 1r de Humanístic i Econòmic van competir amb tres equips més de Roquetes i de Tortosa amb una dissertació sobre el tema “Internet: mitjà de comunicació o pou de confusió?”.

Totes les dissertacions van presentar molt bon nivell d’elaboració i finalment la que va assolir més punts va ser la de l’equip de Roquetes. Els nostres alumnes van fer un bon paper, tant en la redacció com en la posterior lectura i defensa.

Enhorabona!