Activitats del Dia de la Dona Treballadora

Per celebrar el Dia de la Dona Treballadora el dia 8 de març, a l’institut s’han fet diverses accions per conscienciar la comunitat educativa que encara avui les dones pateixen injustament discriminacions socials, polítiques i econòmiques.

Un grup de professores han redactat un manifest, que s’ha llegit a l’hora de lectura autònoma, amb consells extrets del llibre Estimada Ijeawele: Manifest feminista en quinze consells, de Chimamanda Ngozi Adichie, els quals desafien els estereotips i el sexisme amb tres paraules clau: el respecte, la igualtat i l’amor. Aquí en podeu llegir un fragment.

A l’hora de tutoria, durant aquesta setmana, també s’han estampat samarretes amb lemes com “No és no”, “El meu cos és meu”, etc.

L’activitat ha anat acompanyada de la creació d’un mural humà, format per tot l’alumnat i professorat que ha estampat samarretes, on es podia llegir el lema “NO ÉS NO”.

Aquesta acció ha cridat l’atenció dels mitjans de comunicació i el Canal Terres de l’Ebre ha elaborat una crònica que s’ha emès en el programa L’Ebre Notícies del dia 8 de març, on es poden veure imatges del mural i escoltar una entrevista a dos professores de l’institut.

L’Ebre Notícies. Canal Terres de l’Ebre (08/03/2018), del minut 06:50 al 08:40

I per últim, la biblioteca ha fet una exposició d’obres literàries protagonitzades per dones o escrites per dones.