Crèdit de síntesi de 3r d’ESO a la Vall d’en Bas

L’alumnat de 3r d’ESO va fer la sortida del crèdit de síntesi a la Vall d’en Bas, a la Garrotxa, els dies 9, 10 i 11 de maig.

Dimecres vam sortir de Tortosa i vam dinar a Besalú, una bonica vila medieval que vam visitar.

A a la tarda vam fer una visita guiada al volcà Croscat, tot i que va caure un fort aiguat. El volcà té forma de ferradura i el seu con és el més gran de la península Ibèrica, amb 160 m d’alçada. És també, segons sembla, el més recent de tots.

Després d’aquesta interesant excursió, ens vam instal·lar a l’Alberg de la Vall d’en Bas i a la nit vam fer una gimcana nocturna al poble de Sant Esteve d’en Bas.

Dijous al matí ens vam separar en dos grups. Uns van anar en bicicleta i els altres vam fer una activitat d’orientació pels Hostalets d’en Bas, un poble restaurat declarat  bé cultural d’interès nacional.

A la tarda, com que va ploure, no vam poder fer l’activitat que havia fet l’altre grup i vam anar al llac de Banyoles. Allí ens van ensenyar el bosc de les Estunes, on hi ha una cova de fades.

Divendres, abans de tornar cap a casa, vam acabar el crèdit de síntesi amb una visita a Olot, la capital de la Garrotxa, on vam fer una gimcana.