CRETA BLANCA

Castellà: Creta blanca
Anglès: Chalk

DESCRIPCIÓ

La creta  és una roca sedimentaria blanca i porosa, una forma de composta pel mineral calcita. La calcita és carbonat de calci o Ca CO3. Es forma sota condicions marines profundes per l’acumulació gradual de petites plaques de calcita (coccòlits) posades per microrganismes anomenats cocolitòfors. És comú trobar nòduls de chert o sílex embeguts en la creta. La paraula creta es pot referir a altres compostos incloen silicat de magnes i sulfat de Casi.

Material de pintura i roca sedimentaria. S’ha format a l’illa de Grècia,la seva composició química es Ca CO.
La seva antiguitat es de entre els anys 3000 i 1400 aC.

OBSERVACIÓ EN LUPA

whatsapp-image-2017-01-13-at-10-46-25

Aquí podem veure com és la Creta Blanca des d’a prop ampliada amb lupa.

ÚS

La creta blanca s’utilitza per fer els guixos de pissarra i també S’utilitza en la preparació del nitrat de estronci per als focs artificials

LLOC D’ORIGEN

El seu lloc d’origen  es la illa de Grècia

MAPA

mapa-creta-blanca

PROCEDÈNCIA

Aquesta peça procedeix de la col·lecció arrotada de l’escola d’ovella on hi va arribar des de l’escola superior d’agricultura.

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES

La informació que he trobat sobre la llicorella a sigut a la viquipedia i alguns dossiers de pdf.