• Donde quieres que vayas, ve con todo tu corazón

Confucio, Pensador xinès

Actualitat de l’institut

Gran estrena a l’institut!: dimarts 20 de juny a les 18:40 hores, estrena de la pel·lícula “Demà tot anirà bé”, feta per l’alumnat de 2n d’ESO de “Cinema en curs” (llegiu més informació a la notícia, aquí)
1r ESO Curs 2017-2018: Període de matrícula del 12 del 16 de juny. (Veure horari secretaria)
El misteri històric de l’institut, resolt!: vegeu el resultat d’aquesta intrigant recerca, i gràcies a tothom que ha participat!

Comiat a membres de la junta de l’ampa que ja deixen l’institut.

Mesurar distàncies astronòmiques, un podcast de Roger Blas

Aristarc
RogerEl Roger Blas, de 1r de batxillerat científic-tecnològic 2016 – 2017, ha fet un interessant podcast sobre Aristarc de Samos, amb entrevista “virtual” inclosa.

Escolteu i gaudiu! (el de l’esquerra és l’Aristarc, i el de la dreta, el Roger)

Un recorregut per la història de l’Astronomia, començant per Aristarc de Samos.

Gran estrena a l’institut: “Demà, tot anirà bé”

FilmotecaDimarts 20 de juny de 2017,  a les 18:40 hores, s’estrena a la Sala d’Actes de l’institut la pel·lícula “Demà tot anirà bé”

Aquesta pel·lícula és el producte de la feina intensa i constant, de l’alumnat de 2n d’ESO, que ha participat al projecte “Cinema en curs” d’enguany

La pel·lícula ja va ser estrenada fa uns dies a la filmoteca (vegeu aquí la notícia “Emocionant jornada a la filmoteca“)

No dubteu a assistir a aquesta magnífica estrena a l’institut!

Poema “Cap al no res”. Entrevista -simulada- a Joan Vinyoli, per 1r de batxillerat

Els alumnes de 1r de Batxillerat humanístic van fer una simulació d’entrevista a Joan Vinyoli.

Per fer-la van elaborar un guió amb les qüestions que ells preguntarien a l’escriptor si el poguessin entrevistar i, per contestar aquestes preguntes, van llegir diverses entrevistes realitzades a l’autor de Vent d’aram.

Guió escrit per Víctor López, Pau Lorca, Giancarlo Sullón i Cayetano Yeste. Càmera Giancarlo Sullón, Víctor López com a Vinyoli i Cayetano Yeste com a entrevistador.

Taller d’egagròpiles al treball de síntesi de 1r d’ESO

Al treball de síntesi de 1r d’ESO (Què en sabem, de les aus? ) s’ha fet un interessant taller de recerca biològica sobre les aus rapinyaires.

Es tracta d’estudiar el contingut de les egagròpiles de les rapinyaires, en aquest cas de les òlibes, la qual cosa permet fer diferents recerques en relació amb aquestes aus. Llegir més»

EMOCIONANT JORNADA A LA FILMOTECA!

El passat dimecres 7 de juny es va estrenar la pel·lícula demà tot anirà bé realitzada per l’alumnat de 2n ESO dintre el projecte Cinema en curs amb el cineasta Daniel Lacasa i la col·laboració de les professores Sandra Gimeno i Marta Moya.

Zafra Music al Simfònic 2017

Els músics de rock de l’institut, amb el professor Antonio Ayán, participen de nou al Simfònic 2017

Veieu i escolteu la participació dels grups de músics de l’institut (antics i actuals alumnes), en la que podria ser última participació a aquest important esdeveniment musical, després de 5 anys de presència.

Enhorabona a tots i totes que han participat!

Premis Jornada matemàtica 1617

A 3r d’ESO es produeix un programa de ràdio podcast sobre els refugiats.

refugees-2071297_960_720Alumnat de 3r d’ESO ha produït i publicat un conjunt d’emissions de ràdio podcast sobre el tema dels refugiats.

Aquest programa, que comptarà amb quatre emissions, ha estat dissenyatr elaborat i publicat per alumnat de 3r d’ESO a l’emissora de ràdio podcast de l’institut (Zafra News Ràdio Podcast), dins l’espai  Societat podcast

Us invitem a escoltar les molt interessants emissions següents:

Debat acollida de refugiats.

Els refugiats.

Opinions del carrer (refugiats).

Gràcies per la vostra atenció!

Debat acollida de refugiats. Emissió de 3r ESO a Zafra News Ràdio Podcast. Escolteu l’interessant i amè debat!

REFU LOKOEn aquest debat participaran tres tertulians (tres alumnes de l’institut Juan Manuel Zafra) que opinaran sobre la dificultat o no d’acollir refugiats en països desenvolupats com Espanya.

Més tard entrarà en escena un expert, que serà un altre alumne de l’institut, que ens aprofundirà més sobre el tema.

Ariel Orozco Aranda; divendres, 12 maig 2017, 14:15

Refugiats a la frontera.