PROGRAMA “22DIES EN 22 PEUS”

Enguany formem part del programa d’innovació pedagògica STEAMcat que consisteix en l’acompanyament dels centres mitjançant l’assessorament, la creació de la Comunitat STEAMcat, les formacions i els recursos.

Aquest curs, dins d’aquest programa, posem en marxa la matèria optativa quadrimestral a 3r d’ESO “STEAM a Can VIlumara”.

Alguns dels projectes que treballarem es realitzaran en col·laboració amb entitats externes com el Museu Marítim de Barcelona, l’Agència Aeroespacial Europea, etc.

La participació al programa STEAM.cat comporta formació per part del professorat i trobades de la comunitat STEAM. A la formació del juny ens van plantejar diferents programes per participar i tots eren molt interessants. D’entre tots, la que millor s’adaptava als objectius de l’optativa era L’aventura de l’Atlàntic. Per això, va ser la que vam triar per portar-la a terme a aquesta matèria.

El Museu Marítim de Barcelona (MMB) i la Fundació Navegació Oceànica Barcelona (FNOB) organitzen el programa “22 dies 22 peus, aventura en solitari a l’Atlàntic “  amb motiu de la nova edició de la regata oceànica Mini Transat 2021.

El programa consisteix en la regata que protagonitzaran 90 navegants, 13 dels quals són de la Base Mini Barcelona. La regata, que es disputa en solitari amb velers de la classe mini 6.5 o22 peus, sortirà de Les Sables d’Olonne (Bretanya francesa) el pròxim 26 de setembre, des d’on recorrerà, durant aproximadament 22 dies, més de 4.000 milles fins a l’illa caribenya de Guadalupe, amb escala a Santa Cruz de La Palma (Canàries).

El nostre centre participarà en diferents activitats. Entre elles  L’aventura de l’Atlàntic, la qual proposa fer el seguiment d’aquesta aventura en temps real a partir de reptes. També apadrinem un regatista, en Carlos Manera, que portarà el nom del nostre institut a la seva embarcació. El nostre alumnat podrà fer-li preguntes i, un cop finalitzada la regata hi haurà la possibilitat que visiti el nostre institut i expliqui la seva experiència al nostre alumnat, establint un vincle directe entre ells.