1ª Mostra virtual curs 20-21

Benvolgudes,
La Mostra virtual que havia de tenir lloc el dia 16, com bé sabeu, per causes alienes al centre no la vam poder fer en Streaming. És per això que ens fa molta il·lusió fer-vos arribar el vídeo-resum del que vam gravar.
Una vegada més tant… Llegeix més»

Agraïment i Feliç 2021

Benvolgudes persones de la Comunitat Bitàcola i Entitats col·laboradores,
Tal i com diu Isaac Asimov en la cita de la nostra felicitació de Nadal: “el veritable plaer està en el descobriment més que en el coneixement”. Volem fer-vos arribar el nostre més gran agraïment per a… Llegeix més»

Final del 1r Trimestre: més cultura si us plau!

Acabem el primer trimestre, com sempre i aquest cop malgrat el COVID-19, fent sortides culturals: Parc Güell, Laberint d’Horta, Sabadell Nadalenc, Estruch i Circ de nadal de Nou Barris han estat els components del nostre menú nadalenc. Satisfetes de fer sempre nostre el lema de… Llegeix més»

Àgora: un espai viu durant el primer trimestre

Aquest primer trimestre l’Espai Àgora ha estat un dels protagonistes de l’Institut. Hem fet tres sessions a cada cicle de l’ESO. La definició de l’espai ha estat l’últim tema que hem tractat i que expressem en les paraules que apareixen en els post-its: un espai… Llegeix més»

I Jornada Professionals Bitàcola

La I Jornada de Professionals Bitàcola finalitza amb 60 professionals connectats!
El passat divendres 18 de desembre, l’alumnat de 4t d’ESO va gaudir de la I Jornada de Professionals Bitàcola. Un espai de trobada virtual entre professionals laborals i l’alumnat de 4t amb l’objectiu de resoldre… Llegeix més»

La clausura del #Bitàcolaesmou

Enhorabona a tot l’alumnat de 2n d’ESO ja que han estat capaces de crear i ballar una seqüència harmònica de moviments per clausurar el #Bitàcolaesmou.
La Carla, el Xavier i la Samira, representants de la promoció de 4t d’ESO, que aquest curs s’encarreguen d’organitzar la diada… Llegeix més»

IP Programem amb les Micro:bit

La Micro:bit és una petita targeta programable amb codi obert de 4×5 cm dissenyada perquè aprendre a programar sigui fàcil i divertit. En un petit circuit integrat hi ha un munt de sensors: acceleròmetre, temperatura, llum, bluetooth i brúixola, una matriu de 25 leds, 2… Llegeix més»

El món microscòpic més aprop

Hem finalitzat l’Ip d’Aigües Estancades assolint la difícil fita de crear una Revista Virtual de Divulgació Científica.
A partir de treball cooperatiu hem format 5 editorials a l’aula per treballar microbiologia i divulgació científica a partir del disseny i creació d’una revista web. Com a bona… Llegeix més»

El meu oci: activitats pel #Bitàcolaesmou

L’alumnat de 4t d’ESO ha iniciat el projecte El meu oci: activitats pel #Bitàcolaesmou. Aquest curs és la promoció encarregada de dissenyar tota la festa.
Han començat fent encàrrecs a l’alumnat de 3r d’ESO (l’escalfament) i de 2n d’ESO (el ball que ha de clausurar la… Llegeix més»