La Bauhaus com font d’informació per promoure les activitats del nostre institut. La presentació dels nostres projectes

En el primer mòdul de l`IP artístic l’alumnat ha conegut el model d’ensenyament oferit per l’escola d’arquitectura, disseny artesania i art anomenada Bauhaus. Aquesta institució es va fundar en 1919 amb l’objectiu de crear ni tan sols una escola per creatius de diferents disciplines, sinó també amb l’objectiu de crear una comunitat integrada pels nous ciutadans d’una Alemanya que volia ressorgir de la primera guerra mundial. En aquest sentit, per l’alumnat del Bitàcola la Bauhaus va representar una font d’inspiració per crear uns projectes que podrien ajudar a l’institut a millorar la seva imatge i, en l’àmbit comunicatiu, difondre la seva filosofia.

En la primera part del mòdul, l’alumnat va conèixer la història, els programes i els objectius de la Bauhaus, arribant a fer una reflexió sobre els ensenyaments de l’escola que es podrien aprofitar durant el seu procés d’aprenentatge. A continuació, van poder aprofundir l’estudi dels principals referents de l’escola en àmbits com l’arquitectura, la pintura, la fotografia, el disseny i el tèxtil.

Finalment, aprofitant els estudis que els artistes de la Bauhaus van realitzar sobre el color, els alumnes van realitzar un manual sobre la teoria del color. Concretament, gràcies a aquesta tasca es van poder crear una sèrie de productes que fins i tot podran ser utilitzats com material didàctic dirigit als alumnes de VIP que vulguin profunditzar les propietats de la llum i del color.

En la segona part del mòdul, l’ensenyament de la Bauhaus s’ha fet servir per crear projectes individuals de millora del nostre institut.  Més específicament, durant aquesta activitat els alumenes han:

1. Identificat les faltes i les emergències sofertes pel nostre espai educatiu (falta de materials, instal·lacions, etc.).
  2. Presentat una idea definitiva amb un alt grau de necessitat i factibilitat;
    3. Crear diferents esbossos i versions de l’objecte o espai imaginat;
  3. Crear un projecte final en format digital.

Durant el segon mòdul, titulat “L’institut com projecte i producte”, l’alumnat va executar projectes fotogràfics i gràfics finalitzats a la representació i divulgació de la imatge de l’Institut. Gràcies a un curs de tècnica fotogràfica els estudiants van aprendre a utilitzar tècniques de composició fotogràfica (com la regla del 3/terços, les simetries i la composició diagonal) objectius amb diferents camps de visió (angulars, normals i tele) i paràmetres manuals com el diafragma, la velocitat i sensibilitat ISO.

Seguidament, l’alumnat va aprofitar el coneixement adquirit per documentar espais interns i externs del Bitàcola, les seves instal·lacions i activitats. Tot aquest material va representar un banc d’imatges indispensable per poder crear un producte gràfics. En aquest cas concret, a nivell individual cada persona ha pogut crear un tríptic dedicats a la promoció de les activitats didàctiques de la nostra escola.