Sóc diputat, sóc diputada. sortida al Parlament de Catalunya

Al llarg d’aquest mes de maig, els alumnes de 3r d’ESO estan participant a l’activitat “Soc diputat/da”, organitzada pel Parlament de Catalunya.

L’activitat es desenvolupa en dos àmbits: primerament, en una feina prèvia a l’aula i, posteriorment, al Parlament de Catalunya, on preparen i representen una sessió d’investidura.

A l’aula, els alumnes s’organitzen en grups parlamentaris amb diferents ideologies, i elaboren els seus programes electorals, en els quals fan propostes de mesures per a dur a terme durant la legislatura.

Durant la sessió que es desenvolupa al Parlament de Catalunya, els portaveus dels diferents grups parlamentaris expliquen i defensen les seves propostes i presenten la seva candidatura a la presidència de la Generalitat. A continuació, els diferents grups negocien, en base als seus programes electorals, la formació del govern de la Generalitat i la composició de la Mesa del Parlament.

Aquest taller, mitjançant la tècnica del joc de rol com a eina educativa, es treballen dues de les funcions del Parlament (la funció representativa i la funció d’elecció del president de la Generalitat). D’aquesta manera, es pretén que els nois i noies se sentin diputats i triïn el seu president o presidenta de la Generalitat. Així, els joves s’acosten, a partir de la seva pròpia experiència, a la institució del Parlament i a algunes de les seves funcions. En el taller també es treballen i fomenten els valors de la democràcia, la participació, el diàleg, el respecte i el pacte, amb l’objectiu de contribuir a la formació de futurs ciutadans de ple dret.