Jornada Literatura Catalana

El passat dimecres, 20 de febrer, els alumnes de 2n de BAT que cursen l’assignatura de literatura catalana de modalitat van assistir a la II Jornada de potenciació de la literatura catalana al Campus Catalunya de la URV, a Tarragona. Les professores acompanyants van ser la Desiré Mas i la Sílvia Lorente.

A la jornada s’hi van inscriure un total de 250 alumnes de 27 instituts dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona. L’objectiu era donar suport al professorat de secundària de Literatura Catalana, així com potenciar aquests estudis i alhora obrir la URV a futurs alumnes, que poden optar a cursar-hi el Grau de Llengua i Literatura Catalanes.

La jornada s’inicià al matí amb la conferència inaugural, per passar tot seguit a la conferència sobre Josep Carner i l’obra “El cor quiet”, impartida per Montserrat Corretger, i una altra sobre Maria Aurèlia Capmany i l’obra “Feliçment, soc una dona”, impartida per Montserrat Palau. Ambdues obres són prescriptives a les PAU d’enguany. A continuació, es van realitzar uns tallers molt dinàmics amb alumnes de BAT de diversos instituts de la zona.

La cloenda de la jornada la va posar l’actuació musical a càrrec de la Lídia Papió al piano i el Jordi Francesch recitant poesies de diversos autors catalans.

A la tarda, els alumnes i les professores van fer la ruta literària Maria Aurèlia Capmany per la Part Alta de Tarragona amb el guia i narrador Jesús Figueres, membre de l’APELLC (Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes).