L’institut a la ISS. Classificats per la fase 3 al concurs Astro Pi Challenge 2019-2020

Els alumnes de Tecnologia de 4t d’ESO estan participant al certamen Astro Pi Challenge: Mission Space Lab promogut per l’Oficina d’Educació de l’Agència Espacial Europea (ESERO) en col·laboració amb la fundació Raspberry Pi. Aquesta convocatòria ofereix als estudiants l’oportunitat de realitzar investigacions científiques a l’espai mitjançant la creació de programes informàtics que s’executen en ordinadors Raspberry a bord de l’Estació Espacial Internacional (ISS).

L’Institut d’Altafulla hi participa amb dos equips, de noms “Space Wombats” i “Pinuts”. Els Space Wombats intentaran determinar si es pot distingir des de l’espai (400km) zones que hagin patit incendis importants a partir de fotos fetes amb una simple webcam amb modificacions mínimes. Per altra banda, els Pinuts intentaran determinar la temperatura de comfort de la ISS a partir de la temperatura, la pressió i la humitat de l’habitacle.

Seguint els criteris de la prova, els alumnes van presentar la seva proposta d’experiment a finals d’octubre (Fase 1). A mig novembre es van comunicar quines propostes havien estat seleccionades per passar a la fase de programació (Fase 2). Els dos equips del centre van passar a la Fase 2 que acabava el 14 de febrer amb l’entrega del codi.

La setmana passada es van comunicar els experiments que passaven a la fase d’implementació (Fase 3). De nou, els dos equips del centre han estat seleccionats per executar els seus programes a la ISS (Flight Status) junt amb uns 200 equips més, d’un total de 535 equips inicials (Fase 1)

L’execució de tots els programes seleccionats (208) començarà el 8 d’abril i s’allargarà un mes, aproximadament. A principis de maig els equips rebran les dades dels experiments. A partir d’aquest moment tindran fins a finals de mes per analitzar les dades i redactar els informes corresponents (Fase 4). Finalment, al juny es comunicarà els equips guanyadors. Amb tot, l’organització avisa que donada la situació actual els terminis de la Fase 4 es podrien modificar.