Diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar, cal fer una bona diagnosi.

Cal tenir present que ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.

En el procés d’elaboració de la diagnosi, es seguiran els següents passos

1. Utilitzar l’eina SELFIE per fer una primera diagnosi.

• Què cal fer per utilitzar-la? Donar-se d’alta a l’entorn, configurar les enquestes, enviar l’enllaç de les enquestes a alumnes, professorat i equip directiu. Respondre l’enquesta comporta un temps aproximat de 30 minuts.
  • Què obtenim? Un informe sobre l’ús de la tecnologia al centre.
  • Per a què ens pot ser útil? Ens dona una visió global del centre en termes digitals.

2. Recollir els indicadors que el centre ja té sobre ús de tecnologia: resultats dels alumnes en l’àmbit digital, nombre i periodicitat de publicacions al web, ús dels portàtils o tauletes del centre (si se’n tenen), etc.

3. Per avaluar la Competència digital docent disposem de l’eina Selfie for teachers que es pot utilitzar individualment o en grup. Selfie for teachers està enfocada a l’autoavaluació individual.

• Per a què ens pot ser útil? Per detectar les mancances i els punts forts del professorat de forma global en el nostre centre de la competència digital.

4. Realitzar entrevistes als caps de departament/àmbit, a representants de l’AFA, al coordinador digital i a membres del consell de delegats dels alumnes per verificar les dades obtingudes i per obtenir les que manquin.

5. Revisar el llistat d’ítems del Pla TAC per assegurar que no falta cap aspecte important per analitzar.