TECNOREPTE 2018

La finalitat del Tecnorepte és llençar un repte cada any adreçat als alumnes d´ESO relacionat amb la Tecnologia que pugui ser atractiu pels joves i que al mateix temps suposi treballar d´una manera diferent alguns dels continguts de la matèria. Recordem que la Tecnologia pot ser una matèria potenciadora de la creativitat, l´enginy o la iniciativa.

La nostra proposta és que a través de la participació al Tecnorepte – presentat a l´aula pel professor/a – els alumnes decideixin si accepten la proposta de donar resposta a aquest repte i presentar la millor proposta com a representants de centre en el marc d´una jornada, prevista pel mes de maig (coincidint amb la Jornada de Portes Obertes de l´Escola Politècnica Superior de la UdG). Es tracta doncs, que l´alumnat visqui la resolució del repte de la forma més vivenciada possible intentant donar resposta a un repte que va molt més enllà de l´adquisició de coneixements tècnics.

L´alumnat, organitzat en equips, ha d´analitzar el repte que se li planteja, formular hipòtesis, cercar informació, fer un procés d´ideació, contrastar possibilitats, discutir, valorar, prendre decisions, planificar, organitzar-se, distribuir tasques, fer esbossos, prototipar idees….. i tots aquests processos ho fa posant en joc el desenvolupament de capacitats i competències que són cabadals per moure´s en la societat actual i futura: a través de l´aprenentatge social, col.laboratiu o cooperatiu.

En aquesta quarta edició, el disseny del repte s´ha inspirat en el fet que aquest any 2018 serà l´Any Europeu del Patrimoni Cultural. Nosaltres també hi volem posar el nostre granet de sorra i us proposem resoldre un repte que us permeti donar a conèixer la història i la cultura. Us animem a debatre en equip i posar-vos d´acord en fer atenció sobre les oportunitats que ofereix el nostre patrimoni històric i cultural. De totes les oportunitats que hi trobareu, amb quin us animeu a fixar-vos-hi?

Imagina, proposa, projecta i construeix, l´escenificació autòmata d´un fet històric del nostre patrimoni cultural català!