Arribem a la Lluna doblegant paper

Quants doblecs de paper fan falta per arribar a la Lluna? quants diríeu?

Tots els alumnes de la classe vam dir que es necessitarien molts milers, fins i tot milions perquè la Lluna està molt lluny! Doncs sorprenentment no són tants tal com vam poder veure amb l’ajuda del càlcul de fraccions i potències.
Imagen1

Per estudiar les capes que necessitaríem, tenint en compte que el nombre de capes és 2 elevat als doblecs que fem i que el gruix d’una capa és més o menys 0,01cm (500 folis fan uns 5cm), vam construir una taula com la següent:

llunaDoncs sorprenentment, amb 25 doblecs estem ja a 3km, molt més que qualsevol edifici del món! i amb 27 ja ens hem passat de la muntanya més alta del món (l’Everest està a 8.848m) però és que amb només 42 doblecs el paper tindrà un gruix de 439.804,7km! més que la distància de la Terra a la Lluna (384.400 Km)!!!!

Ens hem quedat tots al·lucinats! què fort! no ens ho creiem, però els números no enganyen i és que les potències creixen molt ràpid!