Colònies 1rESO curs 2022/23

Els dies 25 i 26 de maig una expedició de 61 alumnes de 1r d’ESO van anar de colònies a La Vespella (Gurb), vivint una experiència molt positiva que té un valor afegit després dels foscos anys de pandèmia. Les colònies acostumen a ser un factor clau de cohesió grupal perquè impliquen moments únics de coneixença i convivència entre persones en un entorn natural amb camps, boscos, fauna i flora. A més, les activitats de tir amb arc o l’escalada al rocòdrom han permès a l’alumnat conèixer-se a si mateixos i els altres en altres facetes de la vida, la qual cosa com a mínim resulta curiós i divertit.

Malgrat l’anunci de tempestes a la zona durant el primer dia i la cancel·lació del pla A  (excursió llarga) i del pla B (excursió curta), l’alumnat va viure un pla C realitzant jocs competitius de precisió. Però el temps no ennuvolava els ànims d’aquests nois i noies, plens d’energia i il·lusió, amb grans expectatives dipositades en una gran nit de discoteca, xuxes i “xerrades” a altes hores de la matinada. Al dia següent el sol ens va somriure i van marxar cap a Can Camadoca per visitar una associació de Defensa i Estudi de la Fauna i Flora Autoctòna. Vam poder tocar i veure diferents animals pàries protegits alguns dels quals ja són irrecuperables però que gaudeixen d’una vida digna en captivitat. Serps, falcons, lloros, eriçons i mussols amb espectaculars ulls i colls giratoris en plan El exorcista.

Finalment, ens vam aturar a Vic a fer una gimcana per conèixer diferents edificis històrics del centre de la ciutat i també la gent autòctona.

No hi va haver cap moment desaprofitable i els moments de l’autocar també són memorables i dignes de menció.