FLL 2019 – El Repte

Aquest any, en el concurs de la First Lego League, la proposta per la qual hem de treballar, és l’espai. Concretament ens demanen que busquem un problema i una solució tecnològica, per els problemes ocasionats a l’espai, com ara, la brossa espacial, els problemes físics (atrofiament, caiguda del ritme cardíac, problemes en l’ADN..) dels astronautes, viure a l’estació espacial internacional, i altres problemes, que es poden ocasionar com per exemple, el temps d’estada en una nau espacial.

EQUIP TARONJA

En el nostre cas, l’equip taronja, hem decidit que el nostre problema serà els problemes físics dels astronautes, en concret, l’ atrofiament. Un problema que ho causa una llarga estància a l’espai degut al poc exercici físic que fan en la seva visita a l’espai.

La nostra solució ha estat fer un tipus de aparell que controla i monitoritza les constants vitals de l’astronauta a través d’una aplicació des de la Terra, i així saber com actuar en el cas de problemes que puguin ser ocasionats a l’espai. També, apart de poder comunicar a l’astronauta el millor pel seu estat de salut, podrem saber com actuar un cop torni a la Terra per evitar possibles problemes futurs en la seva salut. Aquest aparell, per ajudar a l’astronauta, anirà equipat en un dels braços del seu vestit espacial, així ell també sap les seves constants vitals.

EQUIP BLAU

Vam pensar en els problemes que i poden haver al espai i vam trobar que uns dels problemes més habituals que poden haver a l’espai, que és el de la brossa espacial.

La brossa espacial pot ser qualsevol cosa creada pel ser humà que vaga sense rumb per l’espai. Un exemple de brossa espacial, podria ser un satèl·lit que ha deixat de funcionar i ha desorbitat.

La solució que hem proposat és la següent:

Com a solució, hem creat un robot, el qual té la capacitat d’esquivar la brossa espacial mitjançant uns sensors d’ultrasons o una app que controla el robot mitjançant un joystick.

L’app ha estat creada amb App Inventor 2. Els sensors han estat calibrats amb Arduinoblocks. Hem creat trossos de brossa espacial amb l’sketchup i les hem imprés amb la impressora 3D.  Després vam col·locar els trossos de brossa espacial impresos a la maqueta on posarem en pràctica la solució, és a dir el recorregut que farà el robot programat.

Amb l’ Scratch hem fet una mena de videojoc amb tres nivells en el qual per passar de nivell has de esquivar tota la brossa espacial i sumar una puntuació.