Primera victòria a la Lliga Catalana d’Escacs

El passat diumenge 28 de gener el nostre equip d’escacs es va desplaçar a La Bisbal d’Empordà per jugar la segona ronda de la lliga catalana 2024. Aquest primer desplaçament va ser tota una aventura pels nostres alumnes -a les vuit del matí ja eren a l’institut per sortir cap a l’Empordà.

En aquesta ronda els representats van ser la Hanan S. (BAT1), l’Alexander N. (BAT1), l’Amir S. (BAT1) i la Raisa B. (ESO3). La primera victòria de l’equip la va aconseguir l’Amir S. que, jugant amb negres al tauler 3, no va donar cap possibilitat al seu rival. Als taulers 1 i 2, les partides de la Hanan i l’Alexander van allargar-se més de dues hores, però no van poder puntuar davant de jugadors molt més experimentats.

Aquesta victòria s’ha produït en la seva segona participació en la Lliga. El debut de l’equip va ser el 21 de gener. Ho vam fer com a locals jugant contra el Santa Eugènia. Va ser la seva primera experiència en una competició oficial. A la primera ronda van jugar l’Amir S (BAT1), l’Adam A. (ESO3), la Raisa B. (ESO3) i en Youssef E (ESO1). Tot i que no van poder puntuar, tots ja van demostrar una gran capacitat de concentració. Especialment destacable va ser l’actuació de l’Adam, que va aconseguir allargar la partida més enllà de les dues hores de joc.

La pròxima jornada serà aquest cap de setmana, concretament el diumenge 4 de febrer, i el nostre equip jugarà com a local al Centre Cívic Santa Eugènia contra l’equip F del potent Club d’Escacs Gerunda; una nova oportunitat per als nostres alumnes de seguir creixent com a jugadors d’escacs.