“Joventut activa a la UE en un món global”, visita de Joaquim Millan a 1r de Batxillerat

En el marc de les activitats formatives sobre la Unió Europea (UE), dimarts 16 de gener de 2024 el Sr. Joaquim Millan ha impartit un parell de sessions de treball sobre els elements clau que cal conèixer d’Europa per a l’alumnat de primer de batxillerat. En un viatge motivador, s’ha tractat del paper que juga Europa en la nostra vida quotidiana, les etapes de la creació i l’ampliació de la Unió, les principals institucions, els cinc símbols de la UE o les crisis i perspectives de futur. El Sr. Millan també ha parlat de quina rellevància pràctica pot tenir la Unió Europea per a un jove del segle XXI.

Des d’aquest curs acadèmic l’Institut Espriu és una Escola Mentora en el marc de les Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, i – en col·laboració amb “Europe Direct Girona” i altres entitats i centres educatius- promou aquest tipus de formacions.

A més, ben aviat, estrenarà unes noves “Caixes d’aprenentatge” sobre la UE elaborades per la Representació de la Comissió Europea a Barcelona. Aquest material innovador promou un aprenentatge experiencial i utilitza la ludificació perquè els estudiants descobreixin la història de la UE, els seus valors i el funcionament de manera interactiva.

Un altre àmbit de l’interès per a Europa i la internacionalització a l’Espriu són els dos projectes actualment en marxa del programa Erasmus+ per a Secundària.

Album fotogràfic (selecció)