Els alumnes de Jardineria i Floristeria han participat al concurs Catskills a Solsona

L’Institut Salvador Espriu ha participat recentment al concurs Catskills a Solsona, en el marc del Fòrum de Jardineria de Catalunya. La iniciativa posa a prova els estudiants dels graus de Formació Professional de paisatgisme i jardineria d’arreu de Catalunya. Hi van participar dotze equips de dues persones de diversos instituts, que van haver de demostrar les seves habilitats per fer realitat un projecte de jardineria.

En el cas del nostre institut, el primer dia hi van anar dos estudiants acompanyats d’un docent i, l’endemà, els van acompanyar la resta de l’alumnat de primer i segon curs per animar-los i, poder participar, en múltiples tallers que s’imparteixen.

El primer dia, l’organització va donar un plànol als nostres alumnes que representa el jardí que van haver d’implantar durant dos dies sense ajuda dels docents. Cada institut es va trobar amb la mateixa situació i amb el mateix jardí a implantar. És un repte per a ells, ja que van haver de realitzar totes les tasques per a culminar amb el projecte final, des de saber interpretar el plànol,  preparar el terreny, fins a la plantació de la última espècie vegetal. Un resum executiu del que han après al Cicle formatiu.

Catskills és el campionat de Catalunya de formació professional on nosaltres participem en l’àmbit del nostre Cicle, la jardineria i floristeria, tanmateix, es competeixen en d’altres 38 oficis diferents vinculats als àmbits dels diferents cicles formatius del nostre territori. Ofereix la possibilitat d’interactuar entre els diferents instituts i donar el valor afegit que es mereix l’àmbit de la formació professional. Una formació de qualitat del planter dels futurs professionals en els diferents oficis del nostre territori i una eina d’inserció al món laboral dels nostres joves.

L’Espriu va quedar en cinquena posició i l’experiència els hi ha fet refermar-se en allò que els hi agrada i que, de ben segur,  els espera un intens i engrescador futur per davant. Â