Setmana de la Ciència a l’Espriu i Concurs “Mostra els teus experiments”

Del 12 al 21 de novembre va tenir lloc a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència. Per commemorar aquest esdeveniment, des del nostre centre vam preparar una sèrie d’activitats per tal d’apropar la ciència i despertar la vocació científica al nostre alumnat.

D’una banda, els alumnes de les matèries optatives de 4t d’ESO, Física i Química i Cultura Científica, van explicar a tots els grups de 1r, 2n i 3r d’ESO en què consisteix la Setmana de la Ciència i tot seguit van realitzar diferents experiments davant de cada grup per tal de fomentar la seva curiositat científica.
Els diferents experiments, relacionats amb fenòmens físics i químics, van sorprendre els alumnes i els van motivar a trobar una resposta científica per als diferents fenòmens que acabaven de presenciar.

D’altra banda, també es va informar a tot l’alumnat del concurs Mostra els teus experiments, que els proposa enregistrar un vídeo d’un experiment fet a casa, afegir-hi l’explicació del fenomen que s’ha produït i compartir-lo amb el Departament de Ciències Experimentals.

Finalment, el dijous 18 de novembre, l’alumnat de primer de batxillerat científic va anar de sortida a la facultat de Ciències de la Universitat de Girona. Van participar en diversos tallers científics organitzats en motiu de la diada de Sant Albert, patró dels estudiants de Ciències.