Sant Jordi 2021

Divendres 23 d’abril, a l’Institut Salvador Espriu, vam celebrar la Diada de Sant Jordi, aquest any força diferent. L’organització de la festa va anar a càrrec de la coordinadora d’Activitats i Sortides, Núria Arbat, juntament amb el coordinador TAC, Jordi Aparicio; tots dos van fer possible una festa totalment adaptada a les mesures sanitàries del moment.

Per a l’alumnat de 4t d’ESO el dia va començar a la Coma Cros on van presentar cinc peces breus escrites per ells mateixos. El projecte escènic Un altre Sant Jordi va tenir com espectadors els propis companys i els alumnes de l’optativa de teatre de 3r S’aixeca el teló! Les diferents obres presentades van recodificar la llegenda de Sant Jordi a través de la mirada dels propis alumnes de 4t d’ESO, el Planter de l’Espriu, sota la direcció dels professionals Jordi Duran i Magalí Nadal. Les obres van ser enregistrades i esperem que aviat les puguin gaudir tot l’alumnat i professorat del centre.

Després del segon pati, es va fer l’acte de Sant Jordi a la Biblioteca del centre. Tot l’alumnat des de les aules es va connectar per Meet per visualitzar-lo en directe amb l’objectiu de garantir les mesures de seguretat.

L’acte va començar amb unes paraules del nostre director, Xavier Serra, i seguidament es va fer el lliurament dels Premis Literaris i de Dibuix. Els premiats van llegir en directe les obres guanyadores.

Premi Narrativa “Tirant Lo Blanc”

Categoria A. 1r Premi:   L’arbre de la saviesa, Coumba Touré   2n Premi: Edén, Hiba Jarmouni

Categoria B. 1r Premi: Pols de la mateixa estrella, Jasmeen Singh    2n Premi: Schizein, Alex Navarro

Premi de Creació “Salvador Espriu”

Categoria A:  Sensacions amb l’àvia, Fatoumata Touray

Categoria B:  Estimada mentida, Selma Galera

Premi Narrativa Microrelat “Mercè Rodoreda”

Categoria A:  El petit eriçó vol una abraçada, Tawfiq el Hitani

Categoria B: Dos metres sota terra, Naela Bouarrafa

Premi de dibuix

Categoria ESO: Litzy Kate Andal Dimalig

Categoria batxillerat: Asma el Beghdadi

També es van lliurar premis a les millors posicions de les Proves Cangur i als guanyadors del Concurs de Fotofilosofia de batxillerat.

Proves Cangur

1r ESO:  Ayoub El Mir,    2n ESO: Mohamed El Beghdadi,  3r ESO: Ivan David Faule Reyes,

4t ESO: Abdellah Waez,  1r Batx.:  Adriana Noemí Rosu,    2n Batx.: Arnau Plana Pujadas.

Concurs Fotofilosofia: Maribel Conejo Ortega, Jaismeen Singh Kaur, Asmaa El Beghdadi i Alba Benjumea Forés.

Per finalitzar es van repartir les esperades Roses Anònimes. Es tracten de roses que són regalades de forma anònima amb l’única “pista” d’una targeta on hi ha un missatge de qui la regala. Qui la rep ha d’esbrinar qui l’hi regala.

Per acabar la jornada es van fer manualitats relacionades amb la temàtica de Sant Jordi i es va visualitzar un esquetx protagonitzat per l’alumnat de l’optativa de teatre de 3r d’ESO.

Esperem que tothom gaudís de les activitats programades i confiem que l’any que ve puguem recuperar el Sant Jordi de l’Espriu.