Jardineria terapèutica per a la gent gran

Durant els mesos d’abril i maig hem estrenat els vídeos de divulgació Jardineria terapèutica per a la gent gran de Salt. És un dels projectes de síntesi que s’està duent a terme amb l’alumnat de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Jardineria i Floristeria en col·laboració amb el Centre de Recursos de Salt.

El projecte s’emmarca dins del mòdul professional de síntesi, una mena de treball de recerca que engloba competències i continguts treballats al llarg de la formació i té com a objectiu principal establir un vincle intergeneracional entre l’alumnat del cicle i els usuaris del Centre de Recursos a través de les xarxes socials i la jardineria i floristeria.

Des de l’inici de la pandèmia, els més de 400 usuaris i usuàries del Centre de Recursos de Salt no han pogut assistir presencialment a tallers, cursos i altres activitats terapèutiques que habitualment cursaven, fet que ha suposat certes problemàtiques. És per això que se n’han adaptat les activitats al format de publicacions en xarxes socials, seguiment personalitzat telefònic o quadern d’activitats que es pot recollir al centre.

Donat aquest context i per tal d’impulsar els projectes intergeneracionals, ha nascut la idea de crear vídeos sobre temes d’interès de jardineria i floristeria per publicar-los a les xarxes socials d’ambdues entitats i teixir així aquesta col·laboració.

La jardineria està considerada una activitat molt completa i beneficiosa per a la salut, ja que permet treballar la motricitat, la memòria i les facultats cognitives, així mateix facilita el benestar i la salut mental i emocional;  la pot realitzar qualsevol persona, ja sigui des d’una casa amb jardí o des d’un pis.

Tant si sou aficionats a la jardineria com si mai no heu tingut cura d’una planta, no us podeu perdre aquests vídeos:

• “Cura de plantes d’interior” La Júlia, l’Adrià i en Romà ens expliquen tot el que cal saber per cuidar 5 espècies diferents de plantes d’interior.

• “Com fer un ram de flors” En Pau, l’Axel i en Joan ens expliquen les claus per dissenyar i muntar un ram de flors que ens alegri la llar.

• “Remeis naturals contra plagues i malalties” En Joabe, l’Isaac i en Pere ens parlen de tres remeis naturals i fàcils de preparar a casa per controlar plagues en les nostres plantes.