Som ESCOLA AMBAIXADORA del PARLAMENT EUROPEU

El proper dilluns 26 d’abril rebrem al centre l’Eurolocal Joaquim Millan que dinamitzarà la “Conferència sobre el futur d’Europa’. Serà un debat on els joves de 1r de batxillerat explicaran les seves idees, opinions i inquietuds sobre el futur de la Unió Europea.

Com ja sabeu l’Institut Salvador Espriu està inscrit al projecte “Escuelas Embajadoras del Parlamento Europeo”. Aquesta és una de les accions proposades dintre del projecte d’Innovació i d’Internacionalització del nostre institut.

Som la primera Escola Ambaixadora del Parlament Europeu a la província de Girona. A l’Espriu considerem que donar una educació amplia, flexible, de qualitat i per l’excel·lència és una de les millors maneres de contribuir a formar futurs ciutadans responsables, exitosos en el seu projecte de vida, cívics i col·laboratius.

Ser Escola Ambaixadora ens inclou en una proposta on els objectius principals són:

• Estimular el coneixement sobre Europa entre els nostres alumnes.

• Proporcionar un coneixement actiu de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

• Augmentar el coneixement sobre la democràcia

• Oferir l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea, no només ensenyar dades.

Aquí teniu enllaç per accedir al lloc web del projecte: https://www.europarl.europa.eu/spain/es/juventud/10062016.html

En els últims mesos hem treballat amb els alumnes d’ESO i batxillerat transversalment diferents propostes educatives.

Hem treballat amb la Campanya “No more Matildas”, en la qual l’alumnat va conèixer dones científiques a través de contes i vídeos per després crear pòsters que han quedat exposats als laboratoris de l’institut.

El març alumnes de 1r de Batxillerat van participar a la Regional Session de l’European Youth Parliament per la regió Girona – Balears.

També hem fet altres activitats com una exposició d’Europa “Infopoint” a l’entrada del centre,  jocs com el Kahoot, xerrades amb Eurorepresentants, videoconferències, dinamització de debats, sessions educatives i divulgatives, etc.

El projecte conclourà aquest curs amb la celebració del dia d’Europa (9 de maig) amb una proposta que es farà la setmana del 10 al 14 de maig.