Com hem aplicat el PROA+ a l’Espriu?

La Generalitat, d’acord amb l’Estat, aplica unes ajudes de la Unió Europea (UE) al Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE – PROA+), del qual el nostre Institut s’ha pogut beneficiar des de fa ja algun curs. Aquest curs s’ha elaborat, gràcies a l’ajuda de la Comissió PROA+ del centre, formada per persones del sector docent, famílies i alumnat, una aposta clara en favor dels nostres alumnes.

A l’Espriu disposem d’un Pla Estratègic de Millora (PEM), aprovat pel Consell Escolar i presentat al Claustre, que conté un seguit d’activitats palanca. Enguany les pròpies del centre han estat la reducció i eliminació de barreres econòmiques, colònies i sortides, reforç per a la millora i èxit educatiu, dinamització de biblioteques escolars, seqüències didàctiques ODS, projecte STEAM /TIC famílies, pla d’acollida de professorat i la creació d’espais inclusius.

Les aportades per l’Ajuntament de Salt, amb els seus recursos europeus i la nostra col·laboració han estat la Mentoria Social, el Pla Educatiu d’Entorn.

I finalment, el Departament d’Educació també ha destinat recursos a una altra activitat palanca, de coordinació, la de Xarxes educatives.

L’aplicació del Programa s’ha exposat al Claustre del passat 30 de juny i al retiment de comptes pedagògic del dia 4 de juliol.

Cal dir que PROA+ ha permès que el nostre alumnat gaudís d’ajudes en diferents àmbits educatius, com han estat l’obertura de la Biblioteca i del Pla de foment de la lectura a les tardes; la realització de nombroses sortides formatives o lúdiques, i de colònies; les activitats d’excel·lència o la d’ampliació d’anglès; poder disposar de material per als patis actius i d’una ludoteca ben proveïda i administrada; la disponibilitat d’un servei psicològic de suport per als professionals del centre; l’accessibilitat a la plataforma de gestió educativa iEduca oberta a les famílies; les activitats d’arts escèniques, i moltes altres.

Esperem poder continuar amb aquests suports i fer-ne una bona administració, que proporciona oportunitats educatives inclusives a tot el nostre alumnat.