AraArt – ConArte

ConArte Internacional és una associació sense ànim de lucre constituïda en 2014, fruit de l’acord de col·laboració entre la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la Universitat de Girona i ConArte Mèxic

L’educació artística és per a la UNESCO una prioritat i experiències com la de Mèxic o els resultats obtinguts per diferents projectes de cooperació internacional, demostren que la capacitat educativa de les arts i el patrimoni cultural avui és més necessària que mai.

El projecte “Planters” vincula l’educació i les arts a l’aula, per aconseguir una millora del clima escolar, afavorir la integració social, potenciar el diàleg intercultural i augmentar les capacitats d’aprenentatge en els beneficiaris del projecte pertanyents als centres educatius participants.

“Planters” es vincula amb el programa d’innovació pedagògica AraArt. Aquest projecte conjunt pretén generar situacions d’aprenentatge vinculades a les arts per millorar les capacitats i les competències bàsiques de l’alumnat i contribuir a estructurar-ne el pensament. També està servint per generar espais de treball a través de la formació del professorat i així incentivar l’ús de les arts per a l’ensenyament.