Sortida al castell de Sant Miquel amb ESO1

A finals de gener l’alumnat de 1r d’ESO va anar a peu des de Celrà a Girona passant pel castell de Sant Miquel. La sortida s’emmarca en la situació d’aprenentatge “No perdis el nord!”, en la qual els alumnes han treballat tot allò relacionat amb les formes del relleu i l’orientació. A partir del treball de l’aula, van buscar les muntanyes més properes al centre i van preparar la ruta seguint les indicacions de la Generalitat de Catalunya perquè fos adequada i no massa llarga per a joves de 12 i 13 anys.

Durant la sortida van tenir l’oportunitat de veure sobre el terreny algunes de les formes del relleu que s’han treballat a classe. Des de dalt del castell van poder observar cims com el Matagalls, el Bastiments, el Puigmal o el Canigó, que tot i les poques precipitacions d’aquest any tenen els cims ben nevats. També van poder veure cims més propers com Rocacorba o el Montgrí. I mirant a l’est, van veure el cap de Creus, les Illes Medes i el mar Mediterrani. Van poder confirmar que sí, que des de Girona es pot veure el mar!

Va ser una caminada una mica exigent, però a la vegada va ser una oportunitat fantàstica per conèixer en directe algunes coses que havien après a l’aula, a la vegada que vam passar una bona estona amb molt bona companyia.