ACTIVITAT MEPA: Les Capses d’aprenentatge «La Terra, any 2257» arriben a l’Espriu

Les capses d’aprenentatge “La Terra, any 2257”, impulsades per la Unió Europea (UE), han arribat, com a prova pilot, a l’Institut Salvador Espriu. Som el primer institut de Catalunya que en fa ús. Es tracta d’un material pedagògic per treballar a classe temes relacionats amb els valors de la UE, els orígens i la història de la UE, la ciutadania de la UE, les institucions europees i les polítiques europees actuals.

En grups reduïts, els alumnes han de solucionar diversos reptes, els quals s’han d’abordar de forma cooperativa i col·laborativa. A través de la resolució dels enigmes, l’alumnat es converteix en protagonista del seu aprenentatge i desenvolupa diferents competències de diverses matèries: història, matemàtiques, llengua catalana, llengua estrangera, tecnologia, entre d’altres.
Les capses d’aprenentatge s’estan treballant amb l’alumnat que en aquest curs escolar 2023-2024 són ambaixadors del Parlament Europeu. Són nois i noies que cursen diferents matèries i diferents nivells.

En el nostre institut, el projecte es porta a terme amb l’alumnat de quart d’ESO, a les assignatures optatives de francès i filosofia i amb l’alumnat de 1r de batxillerat a Història del Món Contemporani. Paral·lelament, també es treballa en un grup reduït d’alumnes de diversos cursos d’ESO que formen part del Grup Professional.