L’alumnat de 1r de Batxillerat a Itàlia: un Erasmus+ genial!

De dissabte a dissabte, tota una setmana, entre el 9 i el 16 de desembre de 2023, onze estudiants de primer de batxillerat, amb la professora Georgina Terradas i professor Xavier Serra, han estat participant en el projecte “Same & Different, Peace & Justice” a Ferrandina, una població de la Regió Basilicata, al sud d’Itàlia.

Els alumnes van ser acollits en famílies d’estudiants italians, que es van bolcar per tenir-ne cura i integrar-los en el seu dia a dia. El centre acadèmic que ens va convidar va ser l’“Istituto d’Istruzione Superiore IIS Bernalda-Ferrandina”, ben expert en projectes europeus.

A més de les activitats pròpies del projecte – dels àmbits de la llengua anglesa, les ciències socials i la filosofia, amb grups de treball internacionals i sessions de classe, van poder visitar diferents punts emblemàtics de la zona. Entre d’altres, van veure la capital de la província, la ciutat de Matera, famosa per ser l’escenari cinematogràfic de moltes pel·lícules de prestigi, i també per ser a la llista de la UNESCO dels llocs Patrimoni de la Humanitat (1993) i una de les Capitals Europees de la Cultura (2019); també van ser a una estació eòlica d’energies renovables a Gannano; a la ciutat de Craco Vecchia; i fins i tot a les excavacions de l’antiga ciutat grega de Metaponto, a la denominada “Magna Grècia”, molt important tant en el període presocràtic com després, com a símbol de la cultura hel·lènica. Això es va completar – sempre amb els nostres partner italians – amb visites locals als Museus MAFE i el de la Civilització Rural i, amb un programa farcit de sorpreses i de creativitat, a treballar en el taller d’artesans a Pisticci o a gaudir del jardí botànic de la seu de l’Institut a Bernalda, explicat pels mateixos batxillers.

Amb aquesta mobilitat els nostres estudiants han pogut experimentar com és un centre de secundària d’un altre país i establir vincles d’amistat amb els seus coetanis italians. Totes les activitats acadèmiques, esportives – ioga, voleibol i futbol – i festives – no s’ha d’oblidar mai la pizza i les delicatessen italianes – van estar plenes d’afecte en l’intercanvi de vivències i entre les cultures.

El viatge a Ferrandina, llarg i a la vegada emocionant per la complexitat dels desplaçaments requerits, via l’aeroport de Nàpols, ha estat una experiència inoblidable que ben segur continuarà al nostre Institut amb els diferents projectes Erasmus+ en marxa amb l’actual acreditació 2022-2027.

Podeu veure més fotos a l’Àlbum fotogràfic.