Inauguració de la nova placa de l’escultura Mururoa

Aquest dimecres 29 de novembre ha tingut lloc el segon acte inaugural de la placa a l’estàtua Mururoa, després de ser apadrinada pel centre Salvador Espriu anteriorment.

L’acte ha estat coordinat per les professores del centre Assumpta Manero i Imma Serra juntament amb l’alumnat de l’optativa d’Història del Món Contemporani que es cursa a primer de batxillerat.

Dimecres a les 12 del migdia alumnes i professors s’han apropat a la rotonda Marquès de Camps de Salt per inaugurar la nova placa amb codi QR que acompanya l’estàtua Mururoa. L’estàtua està situada a la rotonda des de 1998 i ja va ser apadrinada per l’institut Salvador Espriu de Salt després de la iniciativa d’un treball de recerca d’un antic alumne dirigit pel professor Narcís Romagosa. El projecte ‘Apadrinem escultures’ està coordinat pels Amics de la Unesco.

Han assistit a l’acte inaugural Dolors Reig, presidenta d’Amics de la Unesco Girona conjuntament amb la coordinadora del projecte, Carme Garriga, l’artista i autor de l’obra, Jordi Gispert, l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, el director de l’Institut Salvador Espriu, Xavier Serra, i l’alumnat de l’optativa de primer de batxillerat Història del Món Contemporani, qui, prèviament, ja havien fet un treball i exposició al centre de l’estàtua.

Durant la inauguració s’han pogut escoltar breus intervencions de les diferents personalitats. L’acte s’ha tancat amb la signatura de diplomes i compromisos envers l’escultura.

Aquesta activitat també forma part del programa MEPA (Mentors d’Escola Ambaixadora del Parlament Europeu), dins de l’eix de preservar el patrimoni artístic europeu.