1952-2022: EN FEM 70! Anys noranta

La dècada dels noranta portà un gran canvi als instituts, ja que el curs 1996-97 es començà a aplicar la LOGSE amb l’ESO (Educació Secundària Obligatòria) de quatre cursos, a partir dels 12 anys, i el batxillerat de dos cursos, a partir dels 16. Aquest nou pla d’estudis coexistí tres anys amb l’anterior del BUP i COU fins que va quedar completament implantat el curs 1999-2000.

Una de les conseqüències més visibles de l’aplicació de la secundària obligatòria va ser la pèrdua en els anys inicials de la majoria dels alumnes provinents dels pobles de la comarca. L’Institut no podia oferir el servei de menjador ja que no tenia les instal·lacions adequades (l’antiga cantina s’havia convertit en una aula) i això provocà que els alumnes de fora de Valls fossin matriculats per defecte  a l’altre centre públic d’ESO. A això s’afegí que es perdé una gran part del pati a conseqüència de l’edificació de pisos en la zona de l’antic Banc de Valls. Tot plegat, i les condicions una  mica deteriorades de l’edifici, van fer veure la necessitat de reivindicar una nova ubicació.

En aquesta dècada hi hagué dos directors: Josep M. Pallàs Guasch, professor de llengua i literatura catalanes, des del curs 1989-90 al 1995-96, i Carme Mansilla Cabré, professora de llengua i literatura espanyoles, a partir del curs 1996-97 fins al 2003-04.

Juny de 1991: acte d’homenatge als professors Octavi Roca, Amelia de Castro i Ana M Sáenz amb motiu de la seva jubilació. Al centre de la imatge, el director Josep M. Pallàs, acompanyat (d’esquerra a dreta) per Mònica Gelambí, en representació dels alumnes; Mercè Plana, representant l’APA; Jaume Aguadé, en representació del Delegat d’Ensenyament, i l’alcalde de Valls, Pau Nuet.

Curs 1992-93: claustre de professors i personal no docent del curs del 40è aniversari de l’Institut. Amb motiu d’aquest aniversari s’organitzaren diferents actes, entre ells una exposició fotogràfica a la sala d’exposicions de La Caixa, dues conferències a la Sala d’Actes i el cicle de xerrades “L’escriptor i els seus fantasmes”, a càrrec de diferents escriptors i escriptores del Camp de Tarragona.

Curs 1992-93: un altre dels actes amb motiu del 40è aniversari del Centre. Hi veiem diferents professors en la Festa de l’Arbre en què es plantaren diverses espècies al pati de l’institut i també es feu una lectura de poemes dedicats a l’arbre.

Ja des dels inicis de l’Institut s’han organitzat multitud de sortides i viatges d’estudis. En aquesta imatge, un grup d’alumnes i el professor A. Carreras a l’acròpolis d’Atenes. És l’abril de 1992.

Abril de 1993. Quatre membres del personal no docent, amb dedicació de molts anys a l’Institut. A Consergeria: Joana Fran i Salvador Bové. A Oficines: M. Teresa Martorell i Candela Vives.

Gener de 1991. Homenatge a la senyora Mercè Cusidó, del personal de neteja, amb motiu de la seva jubilació. Hi veiem altres companyes i també membres del PND i de la directiva del Centre.

Juny de 1995. Representants de la directiva, professorat, alumnat i APA a l’acte de lliurament del Premi Baldiri Reixac concedit a l’Institut per la seva tasca en favor de la llengua catalana.

Novembre de 1998. Com a protesta pel mal estat de l’edifici de la plaça del Quarter es feren un seguit d’actuacions. En aquesta imatge, una de les que tingueren més ressò: classes al carrer Anselm Clavé.

Desembre de 1998. Una altra de les actuacions de protesta per l’estat de l’edifici: diversos professors i un grup d’alumnes de 1r de batxillerat van assistir al programa de TV3 “Les 1000 i una” on lliuraren un arbre de Nadal al·legòric a la reivindicació d’un nou centre.

Curs 1998-99. Un dels grups de 1r d’ESO, en el segon any d’implantació de la LOGSE, en una excursió a Barcelona. Els acompanyen els professors Núria de Pedro, Josep Nadal i Josep M. Huguet.

Curs 1998-99. Fotografia col·lectiva del professorat i personal no docent de l’Institut.

Claustre de professors de final de segle. Curs 1999-2000.