La poesia i el podi a Kabua, a la premsa

En les darreres setmanes, hem sortit a la premsa per diversos motius:

D’una banda, l’alumnat de l’optativa de Teatre de 3r d’ESO va participar a la desena Mostra de Poesia a Secundària de les comarques de Girona celebrada a la Cate. L’espectacle es basava en poemes escrits per professors del Monturiol (Ernest Pibernat, Lluís Bosch i M. Àngels Vila), amb l’amor com a principal reflexió. Tramuntana TV i el Setmanari Empordà van cobrir l’esdeveniment.

D’altra banda, dos equips de Projecte Icària van ser escollits entre els 12 finalistes del novè certamen organitzat per Kabua, concurs de vídeos anomenat “Joves per canviar el món!”. D’un total de 39 vídeos, Memòries x Icària va assolir el 3r lloc i, Blanc i Negre, el 6è.

El més destacat de l’acte (celebrat el proppassat 27 de maig, a Barcelona, al Departament de Joventut) és el reconeixement de la feina feta per visualitzar situacions punyents per als joves i fer-ne prendre consciència a través de la música i el videoclip. En Quirze, en Bep, la Kathe, l’Ivan i l’Alan van assistir a l’entrega de premis.

Les dues propostes guardonades, una sobre les dificultats emocionals i l’altra sobre les dificultats emocionals en un procés de ruptura sentimental, van ser ideades i executades íntegrament pels alumnes del projecte, que van mostrar una gran capacitat de treball en equip i d’organització, a part de creativitat. El Setmanari Empordà va fer-se ressò de les dues posicions meritòries, mitjançant la següent notícia.

Per últim, però no per això menys important, no podem passar per alt la feina feta del tercer equip, que malgrat no haver passat a la fase final, també va fer una molt bona feina amb El Missatge.