Fira de la ciència al Monturiol

El passat 22 de novembre es va celebrar una fira de la ciència al pati del nostre institut. Es va fer perquè vinguessin nens i nenes de sisè de les escoles Salvador Dalí i Josep Pallach. Ho van organitzar els professors de ciències però ho van fer alumnes escollits de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO.

Primer van preparar l’experiment per mostrar-lo als seus professors de Ciències Naturals. Cada curs tenia un tema per portar els experiments, a 3r havia de ser sobre els elements de la taula periòdica. Una vegada s’havien presentat als professors s’havien d’escollir els millors de classe i els que s’escollien es presentaven a la fira de la ciència. I així és com es presentaven als nens i se’ls donava l’oportunitat perquè s’interessessin per la ciència.

Una anècdota va ser un nen de 2n d’ESO que feia una experiment on es cremava un cotó i el va llençar a la paperera i per poc no es crema. I un altre que feia un experiment amb globus i quan els nens de les diferents escoles li preguntaven quin experiment feia els deia que no en feia cap i els donava un globus. Així va guanyar 1,25 punts de la nota de ciències naturals.

Sergi Rodríguez, Jan Buiza, Eduardo García i Brián Cuevas

3r Aula d’Aprenentatge