Euroweek 2019

Vuit estudiants de Batxillerat del nostre centre han participat a l’Euroweek, celebrada a Rankwell, Àustria, del 26 de setembre al 2 d’octubre.

L’Euroweek és una trobada cultural de joves estudiants d’instituts públics que es va iniciar a Bèlgica l’any 1992. Cada curs es fa en un país diferent de la Unió Europea i aplega representants de més de 25 països. Cada estat és representat per un únic institut i el Narcís Monturiol té el privilegi de ser el representant de l’estat espanyol. L’objectiu de la trobada és posar en contacte alumnes i professors de centres de tot Europa perquè vegin la Unió Europea com una entitat tangible.

L’escola tècnica HTL de Ratweil fou l’amfitriona de la trobada d’enguany. Organitzà el programa d’activitats i s’ocupà de proporcionar allotjament als nostres alumnes. Entre les activitats que es dugueren a terme durant la setmana cal destacar una mostra de danses tradicionals i representacions de teatre, una fira gastronòmica i un debat sobre el canvi climàtic.

La llengua vehicular de la trobada és l’anglès i enguany els nostres estudiants van oferir una representació de la llegenda de Sant Jordi que fou molt aplaudida.

La valoració d’alumnes i professors fou molt positiva. L’any vinent el país amfitrió serà el Regne Unit i la previsió és que el 2024 l’Institut Narcís Monturiol sigui l’amfitrió de la trobada europea. Se’ns gira feina però segur que serà un èxit.