El Submarí Lila del Monturiol

Des del Servei de Mediació de l’institut s’ha posat en funcionament El Submarí Lila, una web que vol servir per contribuir en la sensibilització i la prevenció de les violències de gènere en la nostra comunitat educativa. S’hi poden trobar enllaços a les campanyes institucionals, entrades d’actualitat del centre (“Cròniques del Submarí”), informacions diverses a nivell de conceptes, perspectiva històrica i marc legal vigent, i un formulari de contacte.

La web serà presentada a l’alumnat a les tutories de dimecres 25 de novembre coincidint amb el Dia mundial contra la violència de gènere. Com que la millor manera de presentar-la és utilitzant-la, a la secció “Cròniques del submarí” ja s’hi poden trobar dos articles per llegir i reflexionar amb l’alumnat: Portar faldilla, per què? (per saber d’on va sorgir la iniciativa i posar-la en context) i 25N: Ni agressor ni còmplice (per conèixer l’origen de la commemoració del 25 de novembre, i explicar el cartell que s’està elaborant amb el lema de la campanya “NI AGRESSOR NI CÒMPLICE”)