Congrés English Time (crònica i notícia al Setmanari de l’Alt Empordà)

El proppassat divendres 19 de març, entre les 8:30 i les 10, es va celebrar l’esdeveniment English Time for Women – First Virtual Congress, organitzat per l’equip de treball English Time. Els 5 centres implicats en el congrés van ser els instituts de Vilafant, Empuriabrava, La Salle, Narcís Monturiol i Cendrassos, amb l’objectiu d’exposar la seves recerques i treballs realitzats sobre dones cèlebres al llarg de la història. L’alumnat va interactuar mitjançant una plataforma creada i gestionada abans i durant el congrés per part dels SE Alt Empordà, a través de 20 Google Meets simultanis, amb un total de 73 grups, uns 350 alumnes alhora.

“Enguany, de nou sense Masterclass, l’opció fàcil era reposar i no celebrar res. L’altra opció era reinventar-nos i experimentar. Amb l’equip de seguida vam tenir clar que ens decantàvem per la segona opció: ser valents!”, exposa Gemma Martínez, la coordinadora. Recordem que, abans de la pandèmia, l’equip muntava la multitudinària Masterclass al pavelló de Figueres, on els alumnes participaven en tallers en llengua anglesa. Aquest curs, però, els joves, han conegut el procés de com estructurar i assajar a l’aula un intercanvi lingüístic, en forma de salutacions i benvingudes, vendre el seu producte de la manera més creativa i amena possible, respondre i formular preguntes, i acomiadar-se de manera cordial, ja que cada 20 minuts canviaven de sala i veien i conversaven amb persones diferents.

“Preparar el congrés ha estat una feina llarga de dues setmanes, però el resultat ha valgut la pena” o “En el congrés, hem trobat cares conegudes amb les quals, arran de la pandèmia, havíem perdut el contacte. Potser ara, després d’haver coincidit, reactivarem l’amistat” o “En les videotrucades, m’he sentit una mica com un professor, formulant preguntes i buscant l’opinió de la resta. Ha estat divertit”, son algunes de les impressions dels alumnes, concretament d’alguns del Narcís Monturiol.

En el següent enllaç podeu llegir la notícia que va sortir publicada al Setmanari de l’Alt Empordà sobre l’esdeveniment, amb galeria d’imatges inclosa: ET for Women – First Virtual Congress