Ambaixadors DUAL del Monturiol a la Fira Expojove

Els nostres alumnes Sergi Tomàs i Iker Martinez, van ser els ambaixadors Dual de l’Institut Narcís Monturiol, el passat dimecres, 20 de Març, a la Fira ExpoJove de Girona. Van explicar la seva experiència acadèmica i professional, amb el Cicle Formatiu Dual de Grau Mitjà d’Electromecànica de Vehicles, a l’entrevista feta a la ràdio Els 4 Rius de Girona FM. Van participar al programa de ràdio per fer arribar la seva experiència personal a d’altres joves que, potser ara, estan indecisos a l’hora de decidir el seu futur professional. Podeu escoltar-los en aquest enllaç a partir del minut 18 i 40 segons.

La seva experiència és molt positiva, l’ Íker amb 19 anys, ha acabat la seva estada Dual a l’empresa i ja està treballant amb contracte de treball, en un taller mecànic. En Sergi, amb 18 anys, està acabant l’estada Dual al taller mecànic i té moltes possibilitats de quedar-s’hi a treballar.

Ens comenten que els dos comparteixen la seva passió pel motor, des de ben petits. Destaquen la formació pràctica que reben al Cicle Formatiu, la bona relació que tenen amb els companys i el tracte per part del professorat. Expliquen que treballen amb grups petits, classes de 10 i 12 alumnes, i això els permet fer un seguiment molt proper i valorar l’ensenyament que reben, com a molt efectiu. Coincideixen que se senten molt satisfets d’haver escollit el CFGM d’Electromecànica de vehicles i, el proper any, tenen molt clar que volen continuar estudiant el CFGS d’Automoció. Continuaran estudiant i treballant alhora. El Dual els ha obert les portes a l’empresa, i aquesta ha sabut valorar positivament la seva formació. Per tant, la relació, és win to win. Sense cap mena de dubte que repetirien la seva experiència.

La Formació Dual, una porta d’entrada a les empreses.

La Formació Dual és una oportunitat per als alumnes de Cicles Formatius. El fet que les empreses puguin formar els alumnes, a la seva mida, mentre estan estudiant fa que  tot siguin avantatges.

El percentatge d‘inserció laboral, després de cursar un Cicle Formatiu, entre els 6 i 9 mesos posteriors, actualment, és del 55 %. Si a més, es tracta d’un Cicle amb estada Dual, aquest percentatge s’enfila fins al 70 %. Això mostra que hi ha una necessitat evident del teixit econòmic a la província de Girona i, en general, a Catalunya, d’aquest tipus de formació.

Es constata, amb els darrers estudis presentats, que els joves que tenen un Cicle Formatiu cursat, amb el temps, acaben tenint un índex d’ocupació del 90 %. Per tant, parlem d’un 10 % d’atur, que si ho comparem amb joves que no tenen cap títol de Formació professional però sí altres estudis, és del 20 %. Tot i així, aquest índex s’ha reduït favorablement els darrers anys, atès que a l’any 2015, estava per sobre del 26 %.

Des del teixit empresarial s’està apostant per aquest tipus de formació professionalitzadora i es vol recuperar l’antiga figura de l’aprenent dels oficis.