Els ocells també formen part de la nostra aula!

Des de l’optativa de Sostenibilitat de 2n d’ESO de l’Institut hem participat en una nova jornada d’observació dins del projecte Els Ocells dels Jardins.
Gràcies al nostre hort escolar, hem identificat i registrat diferents espècies que conviuen amb nosaltres, contribuint a un projecte de ciència ciutadana… Llegeix més»

Cloenda Projecte Rossinyol

El proppassat 29 de maig a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Figueres es va realitzar l’acte de cloenda del Projecte Rossinyol: el Narcís Monturiol hi ha pres part!

Un projecte de compromís social de la Universitat de Girona que connecta la Universitat i el centre amb el seu entorn social més proper. L’objectiu és afavorir la integració social, cultural i lingüística dels estudiants, crear un sentiment d’arrelament al poble i fomentar l’ús de la llengua catalana. A través d’aquest acompanyament, el mentor/a apropa l’estudiant a la seva realitat social, cultural i territorial, afavorint un procés d’aprenentatge mutu i d’enriquiment personal. Agraïm la col·laboració d’en Gerard, com a mentor de la UDG i del nostre alumne Diego Fernando López i família.

Girls in ICT: talent amb futur

El divendres 15 de maig la Maissa Lahlal Zerrouk de 4t D i la Marina Viñas Balsera de 4t B van participar en les jornades “Girls in ICT Days 2026” organitzades pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona. El Diari de Girona es va fer ressò de la jornada, a través d’aquesta notícia.

Durant el matí van visitar les instal·lacions de l’Atelier de Louis Vuitton a Campllong, es va conèixer el seu equip d’enginyeres, visitar la cadena de producció i logística i participar en tallers sobre com funciona l’enginyeria de l’organització, com treballen els materials, la qualitat dels seus productes i optimitzen els recursos de l’empresa. A la tarda, alumnat d’Enginyeria Industrial de l’equip Racing Team UdG va impartir un taller sobre mecànica i electrònica bàsica aplicada a les curses de cotxes.

Un dia per acostar a noves estudiants al món de la tecnologia i enginyeria i a totes les oportunitats professionals que aquest camp ofereix!

Gran experiència a Bulgària!

La setmana del 3 al 9 de maig alumnat i professorat de 4t d’ESO van engegar un nou projecte de mobilitat ERASMUS MITEI a Bulgària juntament amb altres estudiants i professorat de França, Malta i Portugal.

El projecte “How identity is built? – From my identity to European identity” va oferir l’oportunitat de reflexionar des de la identitat particular de cada participant amb relació als valors, la cultura i tradicions de cada país i regió, fins a la identitat europea i tot allò que ens apropa uns als altres.

El grup va poder visitar alguns dels espais més importants i icònics de Bulgària, com el Monestir de Rila, les nombroses restes romanes de Ploviv o molts dels edificis més emblemàtics de Sofia com la catedral d’Alexander Nevski, el Parlament de Sofia, l’església Russa de Sant Nicolau o el Teatre Nacional Ivan Vazov. Tots ells i elles també van poder gaudir de la gastronomia i tradicions del país i establir nous llaços amb l’alumnat i professorat búlgar, francès, maltès i portuguès.

Una gran experiència!

Excel·lència en geografia: classificació per a la final estatal!

Hem participat, un any més, a les Olimpíades Junior de Geografia de la Universitat de Girona, una competició adreçada a l’alumnat de 3r d’ESO que fomenta el coneixement del territori i del món actual. Les proves, de format tipus test, inclouen continguts sobre geografia física i humana, interpretació de mapes, gràfics i dades, així com qüestions relacionades amb l’actualitat geopolítica. A més, la jornada es complementa amb activitats de divulgació que permeten a l’alumnat fer un primer contacte amb l’entorn universitari. 

Volem destacar el gran paper de totes i tots els participants del Monturiol, i felicitar especialment en Pere Isach, que s’ha classificat, en segona posició general, per a la final estatal. Molta sort en la prova del proper 4 de juny!

 

 

Èxit rotund a la Poesia Visual!

El Monturiol és… art! Alumnat de 1r i de 4t d’ESO ha obtingut, en l’edició d’enguany, el 1r premi en les seves respectives categories del Concurs de Poesia Visual de la ciutat de Figueres, organitzat per Comerç Figueres Associació. A més, l’obra de l’alumnat de 4t ha guanyat el premi a la millor obra presentada. Enhorabona, alumnes i docents de Visual i Plàstica!

La mirada de l’altre: la docència avui dia

L’alumnat de 1r de batxillerat de l’optativa de Comunicació Audiovisual, i dins el bloc de periodisme, ha realitzat aquest reportatge a partir de la premissa “La mirada de l’altre”. Alguns docents del centre han estat entrevistats i aquest n’és el resultat. L’enhorabona per a l’equip!

“L’esperança s’encomana”

Durant els darreres mesos, alumnat del Projecte Icària del nostre institut ha excel·lit en la seva implicació en un projecte de mediació entorn a l’obra teatral Fantasmes de guerra, una iniciativa que ha generat conversa, reflexió i molt bones valoracions. L’activitat va culminar els dies 8 i 9 de febrer, dates en què l’obra es va representar al teatre El Jardí, el diumenge per al públic general i el dilluns per a l’alumnat de 1r d’ESO dels centres educatius de Figueres.

La productora audiovisual The Jump Productions es va encarregar d’enregistrar el procés, les accions dutes a terme al teatre i les vivències dels participants. No us perdeu el vídeo que recentment ha publicat Figueres a Escena. Pell de gallina!

 

Comunicat centres públics Alt Empordà

Els centres educatius públics de primària i de secundària de l’Alt Empordà hem consensuat i acordat aquest comunicat relatiu a l’adopció de mesures excepcionals davant la crisi del sistema educatiu.
Reclamem seguir negociant amb el Departament d’Educació i Formació Professional més millores per tal de garantir una educació pública de qualitat.