CULTURA
La Mostra de Poesia de Secundària reprèn el seu camí a Figueres
El poeta Camacho-Grau ha estat el convidat en aquesta edició
El #canaldereporters es fa ressò de la presència del nostre centre a la Mostra
Aquest divendres 1 d’abril ha tingut lloc la IX Mostra de Poesia a Secundària de les Comarques de Girona després de dos cursos d’interrupció. La sala La Cate de Figueres, seu habitual dels darrers cursos, ha acollit l’activitat. Alumnes de diversos instituts s’hi han agrupat per portar a escena la feina que han fet entorn a la poesia de diversos autors en llengua catalana. Si bé el nombre de centres participants ha disminuït pels efectes de l’aturada obligada dels dos darrers cursos, les propostes presentades mostren la bona salut de la mostra.
Figueres ha reunit estudiants procedents de Besalú (IE Salvador Vilarrasa), Banyoles (INS Pere Alsius i Torrent), Castelló d’Empúries (INS Castelló d’Empúries) i de Figueres (INS Cendrassos, INS Narcís Monturiol i INS Alexandre Deulofeu).
Les diverses propostes presentades han incorporat dansa, teatre i música per acompanyar la recitació dels poemes seleccionats.
Després de la mitja part, el poeta Joan Josep Camacho-Grau, convidat d’enguany, ha parlat als nois i noies de la seva visió particular de la poesia i la literatura. Tot seguit ha improvisat amb assistents voluntaris la recitació d’un poema propi. Per tancar la seva intervenció, ha volgut retre un petit homenatge al recentment traspasssat Pau Riba, del qual ha recitat un poema.
Justament un altre text de Pau Riba, “Nina de Miraguano”, ha estat l’escollit per l’organització de la Mostra per ser recitat coralment pels centres participants com a punt final de l’edició d’enguany.
Ben aviat prodrem gaudir de l’enregistrament íntegre de la sessió, que s’ha pogut organitzar amb el suport del Servei Educatiu de l’Alt Empordà i l’Ajuntament de Figueres.
Actuació dels representants de l’INS Narcís Monturiol a la Mostra (La poesia mola)
Etiquetes: #canaldereporters, #icàriamonturiol, #Mostradepoesia, canal de reporters
Enviat des de Institut Narcís Monturiol, Figueres (Alt Empordà)

