X Copa Cangur

El passat dijous 19 de gener els nostres alumnes de l’Institut Mediterrània van poder participar en la X edició de la Copa Cangur, que tornava al seu habitual format presencial a l’Institut Andreu Nin (el Vendrell) i en diferents seus de Catalunya. La copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes matemàtics de màxima dificultat, destinat aquest any per a alumnes de tots els cursos de l’ESO en equips formats per 7 membres.

La dinàmica del concurs està enfocada com una cursa contra-rellotge durant 60 minuts per a resoldre 12 problemes presentats, i on la puntuació de cada problema va variant a cada minut que passa. A més, durant el desenvolupament de la prova, els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, la puntuació, classificació i els encerts i errors de cada equip, fent que la dinàmica sigui molt emocionant i divertida, amb les Matemàtiques com a protagonistes.

El nostre institut va estar molt ben representat per 3 equips (2 de 1r/2n d’ESO i 1 de 3r/4t ESO) formats pels següents alumnes:

1r ESO: Ander CañasAbdellah Achahbar, Noa HerranzLucía López, Jordi Escamilla i Daniel Olías.
2n ESO: Dídac Guardiola, Maria Asensio, Alba Pueyo, Aina Guiu, Laia Montalbán, Alba MéndezAlex del Valle i Ibrahim el Fellah.
3r ESO: Pol Carreras, Oriol Borrell i Francisco Marín.
4t ESO: Meritxell SalasHajar Bachiri, Júlia Borrallo i Lidia Juncosa.

I així, els nostres alumnes, repartits en tres equips de set participants cadascun, van poder gaudir d’una activitat pedagògica, lúdica i estimulant amb què van passar una estona divertida, classificant-se en 7è i 8è lloc els equips de cadets i 7è l’equip de categoria junior. L’any que ve esperem repetir, amb moltes ganes, esperit d’equip, esforç i superació!

Us animem a veure l’àlbum de fotografies.