Sortida tutorial a la Torre del Telègraf

Avui divendres 26 de febrer després del primer pati l’alumnat de 1r ha anat de sortida tutorial a la Torre del telègraf i al parc del Vinyes Velles. En sortir de l’Institut, dos grups han anat cap a la Torre, on els esperava l’arqueòleg Ferran Díaz. I els altres dos grups s’han dirigit cap al parc per fer dinàmiques i jocs de cohesió de grup amb les seves tutores de grup. Passada l’hora, s’han intercanviat els espais i activitats.

A la torre del telègraf els nois i noies han pogut escoltar la història d’aquesta edificació. És una torre de guaita militar de telegrafia òptica. Va ser construïda durant la segona guerra Carlina, l’any 1848 i va funcionar fins a 1862. L’objectiu era comunicar missatges secrets d’una manera ràpida a les tropes. En aquella època, les cartes i els missatges es feien arribar mitjançant correus a cavall, per la qual cosa la telegrafia òptica permetia una major rapidesa. Aquest sistema consistia en uns “pals” col·locats sobre unes torres, els quals tenien uns braços articulats en la part superior que amb el joc d’angles que formaven podien combinar-se per formar lletres i missatges.

A cada torre hi havia un petit destacament militar, normalment dos caporals i dos soldats, anomenats “torrers” que vivien quasi sempre dins les mateixes torres. El soldat de guàrdia s’estava dalt de la torre, al peu de l’aparell i sempre amb el binocle a les mans per observar els possibles missatges que es transmetien des de les altres dues torres veïnes: Can Cassaca a Granollers i la de Montcada.

Tot plegat, ha estat una mitja jornada agradable d’excursió, cohesió i coneixement del patrimoni històric de Montornès.

Fins dilluns!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *