El Projecte Educatiu del centre (PEC) fa referència al què ens agradaria aconseguir, als professionals i a les famílies, a partir de l’activitat educativa compartida. És, bàsicament, una definició dels principis i els objectius que ens guien. Correspon la seva elaboració i aprovació al Consell Escolar.
El Projecte Curricular del centre (PCC) marca el desenvolupament i els acords pràctics dels professionals de l’institut, sobre el com aconseguir el principis i els objectius del projecte educatiu, amb una temporització del currículum, incloses les competències bàsiques que caldrà assolir a les diferents etapes educatives. Correspon la seva elaboració i aprovació al Claustre de professorat.
Així, el PEC i el PCC són els instruments que determinen, a la pràctica, la nostra manera de VEURE LA REALITAT, VALORAR-LA, TRANSMETRE-LA A L’ALUMNAT i ACTUAR SOBRE ELLA.
TENIM IDEES QUE ENS IDENTIFIQUEN
Projecte educatiu
- Som un institut català, laic, públic i de qualitat.
- Treballem pel respecte a la diversitat, la pluralitat i el foment de la cohesió social.
- Ens basem en el treball en equip i la cooperació.
- Potenciem el domini d’idiomes.
- Fomentem la cultura científica, l’esforç personal i col•lectiu i el progrés social.
- Promovem l’aprenentatge competencial com a base de l’èxit escolar.
- Estimulem projectes d’aprenentatge/servei a la comunitat, d’interacció i comunicació.
- Col•laborem amb l’entorn immediat de la ciutat de Montornès del Vallès i de la comarca.
Pla d’autonomia de centre
- Exercim l’autonomia possible.
Projecte de direcció
- Definim responsabilitats i períodes estables de 4 anys per desenvolupar els objectius del centre.
TENIM OBJECTIUS I PROJECTES PER CAMINAR CAP A AQUESTES IDEES
Projecte curricular
Tota l’activitat curricular ha d’anar encaminada a que cada alumna/e del centre assoleixi, al màxim de les seves possibilitats, la capacitat de dur a terme els processos mentals d’ordre superior en un marc de valors i convivència:
-
-
- CONEIXEMENT: Identificar, recordar.
- COMPRENSIÓ: Integrar mentalment, explicar, exposar.
- APLICACIÓ: Fer ús, calcular, resoldre.
- ANÀLISI: Decodificar, classificar, interpretar.
- SÍNTESI: Recodificar, seleccionar.
- AVALUACIÓ: Transformar, triar, justificar, criticar, preveure.
- CREAR: Proposar, dissenyar, millorar, inventar.
-
Pla de convivència
Definim la nostra pròpia constitució, els valors i les bones relacions que han d’imperar al centre. Inclou les normes d’organització i funcionament de l’institut.
Projecte Lingüístic
Promovem el multilingüisme per dominar el Català, el Castellà i l’Anglès i ofertem una segona llengua estrangera, el Francès, pels que tenen clar que un bon currículum significa el domini d’idiomes.
ENS ORGANITZEM DIDÀCTICAMENT PER ASSOLIR-LOS
Pla d’acció tutorial
Treballem per un seguiment personalitzat de cada alumne i de cada grup en funció de les seves necessitats educatives.
Projecte comunicació
Seqüenciem les matèries optatives entorn a la competència comunicativa i audiovisual.
Projecte d’innovació en inclusió educativa
Acollim a tothom sense distinció de discapacitat, creença, sexe o cultura, tenim una unitat d’educació especial, tothom té quelcom a aportar al centre.
Projecte d’innovació en mitjans audiovisuals
Aprenem el domini del discurs fent ràdio, fem ús de les noves tecnologies, aprenem a ser crítics amb els nous mitjans d’informació i comunicació valorant els avantatges i mesurant els riscos.
Projecte competències bàsiques
Definim allò que és fonamental per ser una persona competent avui i ho treballem.
Projecte Rutas literarias
Interpretem la literatura castellana descobrint la geografia que hi és vinculada, emprant les noves tecnologies i fent petites produccions audiovisuals.
Projecte Biblioteca
Posem la lectura a l’abast, començant al centre.
Projecte viatge d’Anglès de 3r
Organitzem un viatge específic d’anglès a Anglaterra o a Irlanda per a l’alumnat que més s’esforça. Cal un bon domini pràctic de l’anglès i comportament impecable.
Projecte Enfoc
Fem produccions audiovisuals que promouen la creativitat i l’aprenentatge / servei a la comunitat.
Projecte viatge fi de curs de 4t
Els propis alumnes treballen tot l’any per costejar-se el viatge de fi de curs a l’estranger i treure bons resultats per poder anar-hi.
Projecte cooperatiu per a reutilització de llibres
Amb el suport de l’AMPA reciclem llibres, aplicant els valors de la cooperació, i reduïm els cost global per a les famílies, reutilitzant-los.
Pla d’emergència
Simulem situacions d’emergència per estar ben preparats, si fos el cas.
Pla de qualitat
Avaluem els processos i els resultats per millorar constantment. Els tipifiquem en formularis i protocols concrets.
NO PODEM TREBALLAR SOLS, COMPARTIM OBJECTIUS I PROJECTES AMB LES FAMÍLIES I LES INSTITUCIONS DE L’ENTONR
Projecte CIM
Promovem experiències pràctiques amb empreses del municipi i l’Ajuntament de Montornès per fomentar la motivació i l’èxit escolar de tot l’alumnat.
Projecte Fem els deures
En col·laboració amb l’Ajuntament de Montornès es crea un espai en hores extrascolars per fer els deures.
Projecte Joves-Guia
Alumnes voluntaris aprenen tot fent un servei de guiatge a companys que necessiten alguna ajuda.
Programa OLIA d’orientació laboral i acadèmica
En col•laboració amb l’Ajuntament definim un projecte orientador per a cada alumne en acabar l’ESO.
Projecte centre formador del professorat
Col•laborem amb les universitats oferint pràctiques de formació del Màster de professorat de secundària.
Associació esportiva INS Marta Mata
Promovem l’esport extraescolar com a activitat bàsica per a una bona salut.
Associació de mares i pares de l’INS Marta Mata
Promovem la col•laboració i cooperació constant entre família/institut.
Projecte menjador escolar i reforç
Promovem, en conveni amb l’Associació REIR i l’Ajuntament de Montornès, que alumnes amb necessitats específiques de suport social i pedagògic, tinguin menjador escolar i reforç escolar.
Projecte cartes
Pots accedir al document sencer: PEC Institut Marta Mata