Política de Qualitat

POLÍTICA DE QUALITAT

L’Institut Marta Mata entra a formar part del Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) del Departament d’Ensenyament al setembre de 2018, com a part de l’estratègia per assolir els objectius del nou Projecte de Direcció (2018-22).

El projecte contempla que l’Institut formi part de la Xarxa de Qualitat, per tal que el centre adapti el sistema de gestió a la norma ISO 9001:2015, la gestió per processos, cercant la qualitat i millora contínua. Alhora proposa entrar en la xarxa per tal de pertànyer a una xarxa de centres.

Els objectius estratègics prioritaris de l’actual projecte de direcció són:

1. Millora dels resultats: aprenentatge competencial
2. Millora de la cohesió social: èxit per a tothom.
3. Millora de la imatge del centre.
4. Consolidació dels cicles.

El projecte posa èmfasi en el lideratge distribuït i en la responsabilitat de cada membre de participar activament en el desenvolupament i millora de la qualitat al centre.

La direcció i la coordinació de qualitat, vetllaran i proporcionaran espais per fer una tasca de revisió permanent dels processos existents al centre i  de l’assoliment dels objectius. Aquests objectius es recolliran a la Programació General Anual (PGA) i s’avaluaran al final de cada curs escolar, recollint les propostes de millora en la Memòria Anual de centre (MAC).

SISTEMA DE GESTIÓ PER PROCESSOS

L’Institut Marta Mata compta amb un sistema de gestió per processos basat en la norma ISO 9001:2015. El centre cerca l’excel·lència en els resultats educatius i la confiança i satisfacció de l’alumnat, les famílies, l’equip humà de l’institut i tots els altres agents implicats en el procés, i entén que, per aconseguir-ho, cal que s’avaluï i es millori contínuament el sistema de gestió, així com vetllar per tal que l’organització de centre afavoreixi la gestió per processos

ABAST DEL SISTEMA DE GESTIÓ I EXCLUSIONS
L’Àmbt d’aplicació del sistema de gestió de l’Institut Marta Mata comprèn els ensenyaments i serveis que presta el centre, és a dir, l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i la formació postobligatòria de Cicles Formatius de Grau Mig de Formació professional de Cuina i Gastronomia i de Serveis de Restauració (CFGM)

Aquest sistema de gestió aplica els punts de la norma internacional de gestió de la qualitat ISO 9001:2015. Aquest model basa la metodologia de treball en el cicle PDCA (Plan, Do, Check, Act) i la gestió per processos com a fonaments de la qualitat en el servei.

El centre està exclòs del Disseny i desenvolupament (punt 8.3 de la norma ISO 9001:2015) ja que tot queda reglamentat en el Disseny Curricular Base i també està el Calibratge (punt 7.6 de la norma ISO 9001:2015). També està exclòs de la norma els dos cursos del Pla de Transició al Treball (PFI-PTT).