PROTOCOL DE PREVENCIÓ DE LA COVID GENER 2022

REQUISITS D’ACCÉS ALS CENTRES EDUCATIUS

La família ha de verificar, abans d’anar al centre educatiu, l’estat de salut del seu fill o filla i comprovar que no té una temperatura superior als 37,5ºC ni comença a presentar  cap dels símptomes compatibles amb la covid-19, encara que sigui de manera aïllada:
– Febre o febrícula > 37,5ºC
– Tos
– Dificultat per respirar
– Mal de coll
– Refredat nasal
– Cansament
– Dolors musculars
– Mal de cap
– Mal de panxa
– Vòmits
– Diarrea
– Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

En cas de presentar simptomatologia compatible, caldrà que la persona afectada:

• se sotmeti a una prova diagnòstica i
  • no vagi al centre educatiu fins que tingui un resultat negatiu i no presenti símptomes
  • Informi al centre educatiu

En cas d’alguna persona amb diagnòstic positiu al centre, El Departament de Salut, per mitjà de la direcció informarà dels passos que cal seguir en cada cas. Caldrà estar atent als símptomes i als correus electrònics de l’Institut, per poder seguir les instruccions del protocol i gestionar els casos covid.

Si es detecta un cas positiu de COVID, l’alumnat del grup classe de l’alumne/a positiu, com a contacte estret, haurà de seguir les instruccions següents:

• Alumnat immunitzat (pauta de vacunació completa o que han passat la COVID en els darrers 3 mesos): caldrà anar a una farmàcia adherida al programa sense cita prèvia a fer-se un TAR de manera gratuïta. En cas que doni negatiu, l’alumne/a es podrà reincorporar al centre amb normalitat.
  • Alumnat no immunitzat: no se’ls farà un TAR i s’hauran de confinar durant 7 dies.