Copa Cangur 2023

El passat divendres 20 de gener, una representació d’alumnat de 1r a 4t va anar a Granollers a competir a la fase local de la Copa Cangur 2023.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i que rep el suport logístic d’ Isotropic. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles (primera fase). És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant l’ estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants.

La nostra representació a la categoria Junior (3r i 4t d’ ESO) va quedar en primer lloc a la fase comarcal i es va classificar per la fase final, prevista pel 14 d’abril a Montmeló.