NORMATIVA GENERAL |
NIVELL EDUCATIU |
AVALUACIÓ |
Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Reial decret 217/2022, de 29 de març, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria. |
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA | Avaluació de l’ESO
Avaluació d’alumnes de l’etapa d’ESO |
Decret 171/2022, de 20 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat.
Reial decret, 243/2022, de 5 d’abril, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims del batxillerat |
BATXILLERAT | Avaluació dels alumnes de Batxillerat
Reclamacions motivades per les qualificacions del Batxillerat Pas de curs i permanència un anys més en el mateix curs del Batxillerat |
Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu (BOE núm. 182, de 30.7.2011). | CICLES FORMATIUS |
Avaluació dels alumnes de Cicles Formatius Reclamacions motivades per les qualificacions dels Cicles Dormatius |
|
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ |
L’avaluació dels aprenentatges de l’alumnat és contínua, formativa i global, i es fa prenent com a referència els criteris d’avaluació que s’estableixen al currículum. Ha de tenir en compte el punt de partida en el moment d’incorporar cada jove al programa, el seu progrés i les competències assolides
Cada mòdul s’ha de qualificar en termes numèrics de l’1 al 10, sense decimals. Es consideren positives les qualificacions iguals a 5 o superiors. La Formació en Centres de Treball es qualifica com “apte/a” o “no apte/a”. La qualificació global dels mòduls de formació general es calcula com la mitjana ponderada dels mòduls que el componen, amb una xifra decimal. El pes de cada mòdul és el nombre d’hores que té establertes. La qualificació global dels mòduls de formació professional es calcula com la mitjana ponderada, amb una xifra decimal. El pes de cada mòdul és el nombre d’hores que té establertes. El Projecte Integrat s’avalua igual que la resta de mòduls i la nota compta un 5% de la La qualificació global del programa de formació i inserció es calcula com la mitjana aritmètica entre la qualificació global dels mòduls de formació general i la qualificació global dels mòduls de formació professional, calculada amb dues xifres decimals. Per superar el programa de formació i inserció cal que la qualificació final del programa sigui igual a 5 o superior i que la qualificació de la Formació en Centres de Treball sigui “apte/a”. De manera general, l’avaluació final positiva d’un programa de formació i inserció requereix, com a mínim, el 70% d’assistència a les activitats de formació. |
|
TOTS ELS NIVELLS | |
DEPARTAMENTS DIDÀCTICS |
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
Llengua Catalana i Clàssiques | Llengua Catalana i Clàssiques |
Els criteris d’avaluació s’especifiquen a les diverses programacions didàctiques. Són consultables, sota petició, al moodle del centre.
|
Llengua Castellana | Llengua Castellana | |
Llengües Estrangeres | Llengües Estrangeres | |
Ciències Socials | Ciències Socials i Orientació Educativa | |
Matemàtiques | Matemàtiques | |
Ciències Experimentals | Ciències Experimentals | |
Tecnologia | Tecnologia | |
Departament d’expressió: Música, Educació Física i Educació Visual i Plàstica | Departament d’Expressió | |
Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Perruqueria i Cosmètica Capil·lar | Cicle Formatiu Perruqueria i Cosmètica Capil·lar | |
Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Estètica i Bellesa | Cicle Formatiu d’Estètica i Bellesa | |
Cicle Formatiu de Grau Mitja de Producció Agroecològica (PAE) | Cicle Formatiu de Producció Agroecològica | |
Programa de Formació i Inserció (PFI) de Vivers i Jardins | PFI d’Auxiliar de vivers i jardins | |
Programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar d’Imatge Personal | PFI d’Auxiliar d’imatge personal |
CANALS DE COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES |
|||
Reunions col·lectives | Una, a l’inici de curs | Informes d’avaluació trimestrals | Informe de preavaluació (1r d’ESO a 1r de Batxillerat)
ESO: Informes trimestrals d’avaluació (els centres poden elaborar models propis per informar sobre l’evolució del procés d’aprenentatge de l’alumnat, els aspectes personals i les mesures de suport, si s’escau). Al llarg del curs actual es farà servir l’informe normatiu (qualificacions de matèries, agrupades per àmbits) ESO: Informe final d’avaluació: A final de curs s’inclouran també les dels àmbits transversals). BTX: Informes trimestrals d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses matèries del currículum. CF: Informes trimestrals d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses unitats formatives del currículum. |
Entrevistes individuals | Entrevista d’inici de curs: alumnat nouvingut de 1r d’ESO i 1r de BTX
Una, com a mínim, cada trimestre (pot coincidir amb el lliurament de butlletins trimestral personalitzat) A sol·licitud de la família (cal demanar hora. Tots els professors del centre tenen una hora de visita) |
Informes d’avaluació final | ESO: Els termes qualitatius que s’utilitzen per valorar el grau d’assoliment són:
Cada valoració va acompanyada d’explicacions que fan referència als criteris d’avaluació i a les competències dels àmbits i matèries. BTX: Informe final d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses matèries del currículum CF: Informe final d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses unitats formatives del currículum. |
Consell Orientador | És l’informe que conté l’orientació sobre l’itinerari formatiu de l’alumne/a i, si escau, indicacions personalitzades que inclouen mesures i recomanacions per al curs següent. A final d’etapa es lliura com a document oficial de l’avaluació. | Historial acadèmic | És el document acadèmic que reflecteix els resultats de l’avaluació i les decisions relatives al progrés acadèmic de l’alumnat al llarg de l’etapa. Té valor acreditatiu dels estudis cursats. Es lliura a l’alumnat al final de l’etapa. |
PAS DE CURS I GRADUACIÓ D’ETAPA |
|
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA |
|
BATXILLERAT | Promoció de curs: L’alumnat promociona de curs (de 1r a 2n de Batxillerat) si supera totes les matèries del currículum o té, com a màxim, dues matèries suspeses que s’hauran de recuperar en els períodes extraordinaris que el centre determini.
Quan un alumne o alumna, després de la sessió d’avaluació extraordinària de primer curs, rebi una avaluació negativa en tres o quatre matèries, podrà optar per repetir tot el curs o per matricular-se de les matèries de primer que no hagi superat i ampliar aquesta matrícula de primer curs amb dues o tres matèries de segon. Repetició de curs al 1r de Batxillerat: L’alumne o alumna que en finalitzar el primer curs de batxillerat en règim diürn tingui avaluació negativa en cinc o més matèries, ha de romandre un any més en el primer curs. Graduació: L’alumnat obté el títol de Batxillerat si supera totes les matèries del currículum del Batxillerat, inclòs el treball de recerca. Excepcionalment, l’equip docent pot decidir a l’avaluació extraordinària l’obtenció del títol de batxillerat per a un alumne o alumna que hagi superat totes les matèries excepte una, sempre que es compleixin totes les condicions següents: |
CICLES FORMATIUS | Promoció de curs: L’alumne o alumna que hagi superat un nombre d’unitats formatives amb càrrega horària superior al 60% del conjunt planificat en el primer curs, pot matricular-se en el segon curs del cicle, però ha de cursar també les unitats formatives no superades del primer curs. En cas contrari, s’ha de matricular en les unitats formatives no superades del primer curs del cicle i, opcionalment, de les unitats formatives del segon curs que no presentin incompatibilitat horària o curricular de manera significativa, segons el projecte del centre i la disponibilitat de places.
Valoració final del cicle formatiu. Superació del cicle: La superació del cicle formatiu requereix la superació de tots els mòduls professionals que el componen. La qualificació final del cicle formatiu, que s’expressa amb dos decimals, s’obté com a mitjana aritmètica de les qualificacions de cada mòdul professional, ponderades en funció del nombre d’hores assignat a cadascun d’aquests. En l’avaluació final, l’equip docent del cicle formatiu ha de valorar, per a cada alumne o alumna, el grau d’assoliment dels objectius generals amb relació a les competències definides en el perfil professional. També n’ha de valorar l’historial acadèmic i, per acord d’un mínim dels dos terços dels membres de la junta d’avaluació, es podrà determinar la superació de les unitats formatives pendents i atorgar, a les unitats, la qualificació que es decideixi. En aquest cas cal fer constar a l’acta, juntament amb la qualificació de la unitat formativa, un asterisc (*), i al peu de l’acta s’ha d’escriure l’expressió “(*) Requalificat per la junta d’avaluació”. Matrícula d’honor: Si un alumne o alumna obté una qualificació final del cicle formatiu de grau superior igual o superior a 9 se li pot consignar la menció de “Matrícula d’honor” (MH) en les observacions de l’acta de qualificacions finals, en l’expedient acadèmic i en el certificat d’estudis complets. Sobre el total d’alumnat avaluat del darrer curs del cicle formatiu es pot concedir una menció de matrícula d’honor per cada vint alumnes, i una altra si en resulta una fracció sobrant, entenent per alumnat avaluat el darrer curs tots els que han cursat els mòduls professionals necessaris per completar el cicle, els hagin superat o no. La menció de matrícula d’honor té els efectes econòmics previstos en les taxes i preus públics per a la matriculació en els ensenyaments artístics superiors. |