Criteris d’avaluació

NORMATIVA GENERAL

NIVELL EDUCATIU

AVALUACIÓ

    Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.​

    Reial decret 217/2022​, de 29 de març, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria.​

    EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA Avaluació de l’ESO

    Avaluació d’alumnes de l’etapa d’ESO

    Reclamacions motivades per les qualificacions de l’ESO

    Informació per a les famílies

    Decret 171/2022​, de 20 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat.​

    Reial decret, 243/2022​, de 5 d’abril, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims del batxillerat

     BATXILLERAT Avaluació dels alumnes de Batxillerat

    Reclamacions motivades per les qualificacions del Batxillerat

    Pas de curs i permanència un anys més en el mateix curs del Batxillerat

    Expedició del títol de Batxillerat

    Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu (BOE núm. 182, de 30.7.2011). CICLES FORMATIUS
    Avaluació dels alumnes de Cicles Formatius
    Reclamacions motivades per les qualificacions dels Cicles Dormatius
    • Resolució EDU/1359/2019, de 16 de maig, per la qual es modifiquen la Resolució ENS/1102/2014, de 21 de maig, per la qual s’estableixen els programes de formació i inserció, i la Resolució ENS/2250/2014, de 6 d’octubre, de l’estructura dels programes de formació i inserció (DOGC núm. 7881, de 23.5.2019)
    • Resolució EDU/735/2019, de 20 de març, per la qual s’estableix el contingut i la durada dels mòduls de formació general i dels mòduls de formació professional comuns a tots els perfils professionals dels programes de formació i inserció (DOGC núm. 7841, de 27.3.2019)
    • Resolució ENS/2250/2014, de 6 d’octubre, de l’estructura dels programes de formació i inserció (DOGC 6727, de 14.10.2014)
    PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ
    L’avaluació dels aprenentatges de l’alumnat és contínua, formativa i global, i es fa prenent com a referència els criteris d’avaluació que s’estableixen al currículum. Ha de tenir en compte el punt de partida en el moment d’incorporar cada jove al programa, el seu progrés i les competències assolides

    Cada mòdul s’ha de qualificar en termes numèrics de l’1 al 10, sense decimals. Es consideren positives les qualificacions iguals a 5 o superiors. La Formació en Centres de Treball es qualifica com “apte/a” o “no apte/a”. La qualificació global dels mòduls de formació general es calcula com la mitjana ponderada dels mòduls que el componen, amb una xifra decimal. El pes de cada mòdul és el nombre d’hores que té establertes.

    La qualificació global dels mòduls de formació professional es calcula com la mitjana  ponderada, amb una xifra decimal. El pes de cada mòdul és el nombre d’hores que té establertes. El Projecte Integrat s’avalua igual que la resta de mòduls i la nota compta un 5% de la
    qualificació global dels mòduls de formació professional.

    La qualificació global del programa de formació i inserció es calcula com la mitjana aritmètica entre la qualificació global dels mòduls de formació general i la qualificació global dels mòduls de formació professional, calculada amb dues xifres decimals.

    Per superar el programa de formació i inserció cal que la qualificació final del programa sigui igual a 5 o superior i que la qualificació de la Formació en Centres de Treball sigui “apte/a”.

    De manera general, l’avaluació final positiva d’un programa de formació i inserció requereix, com a mínim, el 70% d’assistència a les activitats de formació.

    • Criteris de centre de caràcter general
    TOTS ELS NIVELLS  

    DEPARTAMENTS DIDÀCTICS

    CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

    CRITERIS D’AVALUACIÓ

    Llengua Catalana i Clàssiques   Llengua Catalana i Clàssiques  

     

     

     

     

    Els criteris d’avaluació s’especifiquen a les diverses programacions didàctiques.

    Són consultables, sota petició, al moodle del centre.

     
     
     
     

     

     

     

     

    Llengua Castellana   Llengua Castellana
    Llengües Estrangeres    Llengües Estrangeres
    Ciències Socials   Ciències Socials i Orientació Educativa
    Matemàtiques   Matemàtiques
    Ciències Experimentals   Ciències Experimentals
    Tecnologia   Tecnologia
    Departament d’expressió: Música, Educació Física i Educació Visual i Plàstica   Departament d’Expressió
    Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Perruqueria i Cosmètica Capil·lar   Cicle Formatiu Perruqueria i Cosmètica Capil·lar
    Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Estètica i Bellesa   Cicle Formatiu d’Estètica i Bellesa
    Cicle Formatiu de Grau Mitja de Producció Agroecològica (PAE) Cicle Formatiu de Producció Agroecològica
    Programa de Formació i Inserció (PFI) de Vivers i Jardins PFI d’Auxiliar de vivers i jardins
    Programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar d’Imatge Personal PFI d’Auxiliar d’imatge personal

    CANALS DE COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

    Reunions col·lectives Una, a l’inici de curs Informes d’avaluació trimestrals Informe de preavaluació (1r d’ESO a 1r de Batxillerat)

    ESO: Informes trimestrals d’avaluació (els centres poden elaborar models propis per informar sobre l’evolució del procés d’aprenentatge de l’alumnat, els aspectes personals i les mesures de suport, si s’escau). Al llarg del curs actual es farà servir l’informe normatiu (qualificacions de matèries, agrupades per àmbits)

    ESO: Informe final d’avaluació: A final de curs s’inclouran també les dels àmbits transversals).

    BTX: Informes trimestrals d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses matèries del currículum.

    CF:  Informes trimestrals d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses unitats formatives del currículum.

    Entrevistes individuals Entrevista d’inici de curs: alumnat nouvingut de 1r d’ESO i 1r de BTX

    Una, com a mínim, cada trimestre (pot coincidir amb el lliurament de butlletins trimestral personalitzat)

    A sol·licitud de la família (cal demanar hora. Tots els professors del centre tenen una hora de visita)

    Informes d’avaluació final ESO:  Els termes qualitatius que s’utilitzen per valorar el grau d’assoliment són:

    • AE: assoliment excel·lent
    • AN: assoliment notable
    • AS: assoliment satisfactori
    • NA: no assoliment

    Cada valoració va acompanyada d’explicacions que fan referència als criteris d’avaluació i a les competències dels àmbits i matèries.

    BTX: Informe final d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses matèries del currículum

    CF:  Informe final d’avaluació, amb qualificacions numèriques, de 0 a 10, de les diverses unitats formatives del currículum.

    Consell Orientador És l’informe que conté l’orientació sobre l’itinerari formatiu de l’alumne/a i, si escau, indicacions personalitzades que inclouen mesures i recomanacions per al curs següent. A final d’etapa es lliura com a document oficial de l’avaluació. Historial acadèmic És el document acadèmic que reflecteix els resultats de l’avaluació i les decisions relatives al progrés acadèmic de l’alumnat al llarg de l’etapa. Té valor acreditatiu dels estudis cursats. Es lliura a l’alumnat al final de l’etapa.

    PAS DE CURS I GRADUACIÓ D’ETAPA

    EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA
    1. L’alumnat amb tots els nivells competencials assolits: Passa de curs
    2. L’alumnat amb alguns nivells competencials no assolits
      • Pot passar de curs si l’equip docent considera que té bones expectatives de millora i/o ve determinat pel seu PI. L’equip docent proposarà mesures personalitzades perquè l’alumne/a assoleixi els nivells competencials del nou curs.
      • Excepcionalment romandrà un any més en el mateix curs.
    3. L’alumnat amb altes capacitats: Té la possibilitat de reduir un curs la permanència en l’etapa. En aquest cas, si encara no el té, s’ha d’elaborar un PI.
    4. L’assoliment de les competències del curs de les matèries amb continuïtat dins l’etapa i dels àmbits transversals comporta l’assoliment dels nivells competencials no assolits en cursos anteriors.
    5. La graduació de l’ESO: en finalitzar el quart curs, l’alumne/a obté el títol de graduat o graduada en ESO quan ha assolit les competències dels àmbits associats a les matèries i les dels àmbits transversals.
    BATXILLERAT Promoció de curs: L’alumnat promociona de curs (de 1r a 2n de Batxillerat) si supera totes les matèries del currículum o té, com a màxim, dues matèries suspeses que s’hauran de recuperar en els períodes extraordinaris que el centre determini.

    Quan un alumne o alumna, després de la sessió d’avaluació extraordinària de primer curs, rebi una avaluació negativa en tres o quatre matèries, podrà optar per repetir tot el curs o per matricular-se de les matèries de primer que no hagi superat i ampliar aquesta matrícula de primer curs amb dues o tres matèries de segon.

    Repetició de curs al 1r de Batxillerat: L’alumne o alumna que en finalitzar el primer curs de batxillerat en règim diürn tingui avaluació negativa en cinc o més matèries, ha de romandre un any més en el primer curs.

    Graduació: L’alumnat obté el títol de Batxillerat si supera totes les matèries del currículum del Batxillerat, inclòs el treball de recerca.

    Excepcionalment, l’equip docent pot decidir a l’avaluació extraordinària l’obtenció del títol de batxillerat per a un alumne o alumna que hagi superat totes les matèries excepte una, sempre que es compleixin totes les condicions següents:
    a) Que l’equip docent consideri que l’alumne o alumna ha assolit els objectius i les competències vinculats a
    aquest títol.
    b) Que no s’hagi produït una inassistència continuada i no justificada per part de l’alumne o alumna en la matèria.
    c) Que l’alumne o alumna s’hagi presentat a les proves i hagi fet les activitats necessàries per a l’avaluació,
    incloses les de la convocatòria extraordinària.
    d) Que la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en totes les matèries de l’etapa sigui igual o superior a cinc. En aquest cas, a l’efecte del càlcul de la qualificació final de l’etapa, es considera la qualificació numèrica obtinguda en la matèria no superada.

    CICLES FORMATIUS Promoció de curs: L’alumne o alumna que hagi superat un nombre d’unitats formatives amb càrrega horària superior al 60% del conjunt planificat en el primer curs, pot matricular-se en el segon curs del cicle, però ha de cursar també les unitats formatives no superades del primer curs. En cas contrari, s’ha de matricular en les unitats formatives no superades del primer curs del cicle i, opcionalment, de les unitats formatives del segon curs que no presentin incompatibilitat horària o curricular de manera significativa, segons el projecte del centre i la disponibilitat de places.

    Valoració final del cicle formatiu. Superació del cicle: La superació del cicle formatiu requereix la superació de tots els mòduls professionals que el componen. La qualificació final del cicle formatiu, que s’expressa amb dos decimals, s’obté com a mitjana aritmètica de les qualificacions de cada mòdul professional, ponderades en funció del nombre d’hores assignat a cadascun d’aquests.

    En l’avaluació final, l’equip docent del cicle formatiu ha de valorar, per a cada alumne o alumna, el grau d’assoliment dels objectius generals amb relació a les competències definides en el perfil professional. També n’ha de valorar l’historial acadèmic i, per acord d’un mínim dels dos terços dels membres de la junta d’avaluació, es podrà determinar la superació de les unitats formatives pendents i atorgar, a les unitats, la qualificació que es decideixi. En aquest cas cal fer constar a l’acta, juntament amb la qualificació de la unitat formativa, un asterisc (*), i al peu de l’acta s’ha d’escriure l’expressió “(*) Requalificat per la junta d’avaluació”.

    Matrícula d’honor: Si un alumne o alumna obté una qualificació final del cicle formatiu de grau superior igual o superior a 9 se li pot consignar la menció de “Matrícula d’honor” (MH) en les observacions de l’acta de qualificacions finals, en l’expedient acadèmic i en el certificat d’estudis complets. Sobre el total d’alumnat avaluat del darrer curs del cicle formatiu es pot concedir una menció de matrícula d’honor per cada vint alumnes, i una altra si en resulta una fracció sobrant, entenent per alumnat avaluat el darrer curs tots els que han cursat els mòduls professionals necessaris per completar el cicle, els hagin superat o no. La menció de matrícula d’honor té els efectes econòmics previstos en les taxes i preus públics per a la matriculació en els ensenyaments artístics superiors.